Webinar: Ledelse og facilitering

Dato: 07.05.2021
Tidspunkt: 09:00 - 10:00

Leder du projekter, processer eller opgaver – og uden at have det formelle leder- og personaleansvar? Så er du en af de mange såkaldte inbetweenere.

Dette både-og-felt mellem ledelse og medarbejdere rejser mange dilemmaer. Et af dem er, at du skal kunne fungere som facilitator, altså være en slags mødeleder og ordstyrer. Det kan være en svær rolle at have, hvis du ikke har erfaring med det.

På webinaret den 7. maj kl. 9.00-10.00 taler vi om din rolle som facilitator, og hvad der er vigtigt for dig.

Mindre bøvl og større udbytte

Facilitering betyder, at en facilitator gør det lettere for en gruppe mennesker at udrette det, gruppen ønsker. Vi taler om personen i rollen som facilitator, hvordan du tager rollen, og hvad der er vigtigt for dig.
Som inbetweener er det ofte din hovedopgave at lede, koordinere og udvikle forskellige relationer, interne såvel som eksterne, så dit team kommer godt i mål med opgaven. Det betyder, at du skal lede og facilitere processer og møder, hvilket kan være en krævende rolle.

Få værktøjer til at facilitere

På webinaret får du en række værktøjer og gode råd til, hvordan du bedst kan facilitere dine processer og møder. Vi taler om det at være mødeleder og ordstyrer, og vi taler om din rolle som inbetweener og facilitator.

Du har også mulighed for at høre om diplommodulet ledelse og facilitering. Modulet giver dig en dybdegående indsigt i din egen rolle, i de udfordringer, du kan komme ud for som inbetweener, og i mulige løsninger på disse.

Målgruppe

Webinaret er for dig, der er inbetweener, dvs. koordinatorer, projektledere og interne konsulenter. Det er også for dig, der studerer på diplomuddannelsen i ledelse.

Birger Søndergård Lektor, underviser bl.a. i team- og projektledelse, og er konsulent inden for teamudvikling
Lillian Fannikke, konsulent Underviser bl.a. i fagene Det personlige lederskab, Ledelse og coaching og Teamledelse