Webinar: Når den fælles læring er forudsætningen for at finde den bedste vej

Dato: 29.09.2021
Tidspunkt: 14:30 - 15:30

Hvordan inviterer man som chef til at være et professionelt læringsfællesskab?

Få svaret, når Børne- og Ungechef fra Haderslev Kommune, Rasmus Graff, fortæller om inddragende skoleledelse på vores gratis webinar.

At være en bevidst tvivlende og modig leder

På webinaret stiller Rasmus Graff skarpt på udvikling af inddragende skoleledelse i et forvaltningsperspektiv, og forholder sig til ledelsesmæssige paradokser samt til det at være en bevidst tvivlende og modig leder, der ikke altid har svaret, men bliver nødt til at handle.

Den modige chef tør gøre sig selv sårbar ved at insistere på at blive klogere gennem autentiske undersøgelser, siger Rasmus Graff. På den måde sørger man som chef for både at drive udviklingen og at insistere på inddragelse, og det bliver lettere at træffe beslutninger og engagere sig, og dermed skabe mening for fællesskabet.

På webinaret kan du høre om hvordan man:

  • balancerer samarbejder på tværs – vertikalt (fx i forhold til skoleledelse og forvaltningskonsulenter) og horisontalt (fx i forhold til faglige foreninger)
  • træffer ledelsesbeslutninger, når man gerne vil være en inddragende forvaltningschef
  • inviterer til at være et PLF, når man er chef
  • gør sig selv transparent i rollen som chef.

Hvem er vi?

På webinaret er dine værter:

  • Rasmus Graff, Børne- og Ungechef i Haderslev Kommune
  • Christel Aulkær Moll, ledelseskonsulent med speciale i skoleledelse ved UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole.

Hvem er du?

Webinaret er for dig, der er interesseret i skoleledelse, ledelse af skoleudvikling og kommunal kapacitetsopbygning på skoleområdet.

Hvis du er interesseret i at vide mere om, hvad UCL kan tilbyde, så læs mere om vores diplommoduler inden for skoleledelse her.

Er du interesseret i at få en større viden om, hvordan du leder skolens inbetweeners –  de faglige vejledere og teamkoordinatorer, der fungerer som skolens nøglepersoner, så læs her.