Markeds- og kulturanalyser

Akademimodul

Du får værktøjer til at planlægge og gennemføre relevante internationale analyser, så du kan kortlægge virksomhedens markedspotentiale og handelsbarrierer.

Ingen holdstart - få besked om næste hold nederst på siden.

Beskrivelse

Med modulet kvalificerer du dig til at analysere, vurdere og udvikle virksomhedens internationaliserings- og eksportmuligheder.

Du lærer om kultur, kulturanalyse og interkulturelle sammenhænge, og du bliver i stand til at anvende din kulturelle indsigt, når du skal vurdere potentialet på internationale markeder.


Emnerne på modulet er i hovedtræk:

  • Definitioner på kultur, kulturelle værdier, identitet og adfærd
  • Kulturparametre og -forskelle
  • Forretningskulturer og subkulturer
  • International kulturanalyse og områdestudier
  • Virksomhedens internationaliseringsproces
  • Markedsanalyse og informationsindsamling
  • Lande- og markedsanalyser
  • Analyse og kortlægning af markedspotentiale og handelsbarrierer
  • Vækstmarkeder set i et kulturelt perspektiv
  • Interkulturel kommunikation
  • Forhandling på tværs af kulturer
  • Kulturbarrierer og -chok
  • Metoder til markedsanalyse.
Susanne Hansen Sekretær

Dette modul er en del af

Download

Uddannelsens studieordning
Tilmeld

Der er desværre ikke nogen startdatoer på dette hold i øjeblikket. Skriv dig op og få besked, når du kan tilmelde dig næste hold.

Forløb