Akademimodul
Få overblikket over de afsætningsmæssige begreber og værktøjer, så du kan blive en aktiv spiller i salgs- og markedsføringsarbejdet.
Du kan lære om marketingstrategi og forretningsudvikling her!
Afsætningsstrategi giver dig overblikket over, hvordan markedsføring, strategisk planlægning, konkurrentanalyse og segmentering kan spille sammen og styrke salget af virksomhedens produkter.
Du lærer om:
Blandt andet får du viden om virksomhedens strategi, planlægningsproces, mission, vision og forretningsgrundlag. Men salg handler i høj grad om virksomhedens omverden, så du får også værktøjerne til at analysere konkurrenterne og branchen i det hele taget.
Du får viden om købsadfærd på konsument- og producentmarkedet og lærer at segmentere de forskellige kundegrupper. Derudover får du værktøjerne til at formulere en markedsføringsstrategi, der rammer de valgte målgrupper.
Efter Marketingstrategi og forretningsudvikling kan du:
Marketingstrategi og forretningsudvikling giver dig en grundlæggende introduktion til arbejdet med strategi og forretningsudvikling med fokus på både den interne og den eksterne situation.
Modulet hører under akademiuddannelse i Salg og markedsføring og kan tages som en del af den fulde akademiuddannelse eller som et enkeltfag.
Akademimodulet er til dig, som arbejder eller vil arbejde med marketingstrategi, så du kan indgå i udviklingsarbejdet af din virksomhed.