Diplommodul
Vil du lære, hvordan du skal planlægge din virksomheds kommunikationsløsninger på digitale platforme, så du kan skabe brugervenlige webdesigns og webtekster med målet om at forbedre dine kunders oplevelse af virksomheden?
Tilmeld modulMed viden om de centrale kommunikations- og medieteorier til analyse af den digitale kommunikation lærer du at vurdere relevans, potentialer og konsekvenser af digitale kommunikationsformer i relation til forskellige virksomheds- og organisationstyper.
Du bliver introduceret til de æstetiske, kommunikative og designorienterede principper for web-produktion, herunder Storytelling, usability, troværdighed på nettet og interkulturel fortolkning, som du kan bruge i dit arbejde med indholdsproduktion og kommunikation på de digitale platforme.
Du får viden om:
Efter Digital kommunikation kan du se potentialer og faldgruber ved brugen af sociale medier i virksomhedskommunikation og derved udvikle din virksomheds strategier for kommunikation på digitale platforme.
Du bliver i stand til at planlægge kommunikationsopgaver på digitale interne og eksterne platforme, bl.a. skabelsen af communities, monitorering af omtale og dialog på sociale medier m.m., mens du fortsat udvikler virksomhedens kommunikationsløsninger på digitale platforme.
Modulet hører under den Merkantile diplomuddannelse og kan tages som en del af den fulde diplomuddannelse eller som et enkeltfag. Digital kommunikation er et retningsspecifikt modul under retningen Kommunikation.
Diplommodulet er til dig, som vil opgradere dine kompetencer inden for digital kommunikation med fokus på udvikling af virksomhedens organisatorisk kommunikation.