Sådan bruger du leg i din undervisning som nøgle til dine elevers akademiske superkræfter

Kursus

På dette kursus afdækker Louise Tidmand legens evne til at udvikle elevernes 21st. Century Skills og evne til at løfte dine elevers akademiske præstationer. Få konkrete eksempler på, hvordan du kan lege med indholdet i fagrækken.

Tilmeld

Legen til akademiske superkræfter.

Fagligt indhold

Legen er den tilstand, som elever træder ind i, når de leger. Det er en fri og ubesværet tilstand, som er ideel til at udvide elevernes tanke- og handlerepertoire. I legen bevæger eleverne sig ind og ud af zonen for nærmeste udvikling.

Dette kursus stiller skarpt på, hvordan leg i undervisningen er en nøgle til dine elevers akademiske superkræfter. Læringslegen er den tilstand, som elever træder ind i, når de leger. Eleverne indfinder sig i en fri og ubesværet tilstand, som er ideel til at udvide elevernes tanke- og handlerepertoire. I legen vil eleverne bevæge sig ind og ud af zonen for nærmeste udvikling. 

Udbytte

Efter kurset ved du, hvordan du bruger leg i din undervisning som nøgle til dine elevers akademiske superkræfter. Du tager en række konkrete eksempler og metoder med hjem, du kan omsætte direkte i din kommende undervisning.

Målgruppen

Lærere og pædagoger i grundskolen, efterskoler og i fritidstilbud.

Er du ikke i målgruppen?

Fortvivl ikke, vi har årligt mere end 300 kurser. Skulle vi mod forventning ikke have et, som passer til dig, så er vores konsulenter og undervisere specialiserede i at lave skræddersyede forløb. Kontakt os på cfu-kursus@ucl.dk for at høre mere.

Forplejning

Kurset er inkl. forplejning.

Lars Clausen Konsulent og projektleder
Hanne Reinhold Piekut Kursussekretær
Karina Lund Kursussekretær
Tilmeld

Forløb