Teknologiforståelse i matematikundervisningen - Gøgeunge eller ægte integration?
Teknologiforståelse er på dagsordenen i grundskolen, og en model er at integrere fagligheden i eksisterende fag. Men hvordan gøres mødet mellem fagligheder meningsfuldt?
Se datoerInspiration til et meningsfuldt møde mellem matematik og teknologiforståelse.
Fagligt indhold
På kurset vil vi dykke ned i faldgruber og potentialer i mødet mellem teknologiforståelse og matematik. Kurset vil være med udgangspunkt i konkrete, elevrettede aktiviteter fra mellemtrinnet og op, som vi prøver af og diskuterer.
Udbytte
På kurset vil du få:
- Konkrete undervisningsaktiviteter og materialer lige til at bruge i undervisningen.
- Et blik for, hvor de to fagligheder kan supplere hinanden.
- Forskellige didaktiske greb og tænkemåder, der kan kvalificere din undervisning i matematik med teknologiforståelse som integreret faglighed.
Målgruppen
Matematiklærere og vejledere på mellemtrinnet og op.
Er du ikke i målgruppen?
Fortvivl ikke, vi har årligt mere end 300 kurser. Skulle vi mod forventning ikke have et, som passer til dig, så er vores konsulenter og undervisere specialiserede i at lave skræddersyede forløb. Kontakt os på cfu-kursus@ucl.dk for at høre mere.
Forplejning
Kurset er inkl. forplejning.



Se datoer
-
08.02.2023Kursus09:00 - 15:00