Teknologiforståelse i matematikundervisningen - Gøgeunge eller ægte integration?

Kursus

Teknologiforståelse er på dagsordenen i grundskolen, og en model er at integrere fagligheden i eksisterende fag. Men hvordan gøres mødet mellem fagligheder meningsfuldt?

Se datoer

Inspiration til et meningsfuldt møde mellem matematik og teknologiforståelse.

Fagligt indhold

På kurset vil vi dykke ned i faldgruber og potentialer i mødet mellem teknologiforståelse og matematik. Kurset vil være med udgangspunkt i konkrete, elevrettede aktiviteter fra mellemtrinnet og op, som vi prøver af og diskuterer.

Udbytte

På kurset vil du få:

  • Konkrete undervisningsaktiviteter og materialer lige til at bruge i undervisningen.
  • Et blik for, hvor de to fagligheder kan supplere hinanden.
  • Forskellige didaktiske greb og tænkemåder, der kan kvalificere din undervisning i matematik med teknologiforståelse som integreret faglighed.

Målgruppen

Matematiklærere og vejledere på mellemtrinnet og op.

Er du ikke i målgruppen?

Fortvivl ikke, vi har årligt mere end 300 kurser. Skulle vi mod forventning ikke have et, som passer til dig, så er vores konsulenter og undervisere specialiserede i at lave skræddersyede forløb. Kontakt os på cfu-kursus@ucl.dk for at høre mere.

Forplejning

Kurset er inkl. forplejning.

Bo Teglskov Kristensen Konsulent, IT og teknologi og matematik
Rikke Teglskov Konsulent, Matematik
Hanne Reinhold Piekut Kursussekretær

Se datoer

Forløb