Hvis du på grund af sygdom ikke kan gennemføre din uddannelse på normeret tid, skal det registreres hos UCL.
Du skal kontakte studievejledningen på din uddannelse, hvis du pga sygdom ikke kan gennemføre din uddannelse på normeret tid.
Sammen lægger I en plan for din sygeperiode samt dit studieforløb efter sygdom.
Du vil blive vejledt til at fremlægge dokumentation for din sygdom i form af en lægeerklæring. Læs mere om lægeerklæring i nedenstående link.
Vejledning til studerende om lægefaglig dokumentation.
Hvis du bliver syg i forbindelse med en prøve/et prøveforløb, kan du gå til sygeprøve, når denne afvikles på din uddannelse.
Læs mere om sygdom i forbindelse med prøver under afsnittet Prøver.
Hvis du bliver syg i forbindelse med en obligatorisk læringsaktivitet, som ifølge din studieordning er en forudsætning for at gå til prøve, fx deltagelsespligt, mødepligt, afleveringsopgave, virksomhedsbesøg, praktikophold m.v., kan du blive bedt om at fremvise dokumentation for sygdom eller usædvanlige forhold.
Det betyder dog ikke, at du er fritaget fra aktiviteten. Det betyder blot, at du må aftale med uddannelsen, hvornår og hvordan du så kan opfylde forudsætningskravet på et senere tidspunkt, idet forudsætningen stadig skal være opfyldt, for at du kan gå til prøve.
Udformning og indhold af lægeerklæringen er af stor betydning for, om du er berettiget til tillæg af SU-klip under sygdom.
Når du er forsinket en periode, hvor du modtager SU, kan du søge om tillæg af klip på grund af sygdom. Du bedes i den forbindelse læse SU’s vejledning ”Du er forsinket”.
Du er forsinket (vejledning fra SU).
Boulevarden, Seebladsgade og Klostervænget
Har du spørgsmål til SU?
Du kan ringe til SU-hotline eller oprette en sag i studieservicedesk.
Seebladsgade: Personlig vejledning mandag – onsdag kl. 09.00 - 12.00 på Seebladsgade erstattes på grund af corona med telefonisk henvendelse til SU-Hotline. Du kan ringe til SU-Hotline på 63 18 41 41 – tast 1 for Erhverv.
Boulevarden: Mandag og onsdag - Kl. 09.00-11.30
Du kan også oprette en sag i Studieservicedesk.
Stationsvej, Vestre Engvej, Niels Bohrs Allé og Klostervænget
Har du spørgsmål til SU?
Du kan ringe til SU-hotline eller oprette en sag i studieservicedesk.