Processer før projektarbejde defineres som preprojekt
Processer før projektarbejde defineres som preprojekt123
Projektarbejde er en arbejdsform, hvor studerende med samme interesse udforsker et fagligt område.
Projektgruppen vil ofte have en temaramme at arbejde under, og selve undersøgelsesspørgsmålet defineres af projektgruppens medlemmer.
Projektet er kendetegnet ved, at der ikke er noget gældende facit – projektet indeholder både teoretisk viden og empiriindsamling fra praksisfeltet.
Se de forskellige arbejdsformer nedenfor
Hvilke sammenhænge skal innovation indgå i?
Hvilke behov/ønsker skal innovationen opfylde ?
Aktionslæring er en arbejdsmetode, som forudsætter et meget tæt samarbejde mellem projektgruppen og praksisfeltet.
Det skal være muligt for projektgruppen at observere, undersøge, afprøve, afstemme og reflektere i den kontekst, som projektet foregår i.
“Aktionslæring er læring i fællesskab, gennem udspørgende undersøgelse og refleksioner i forhold til deltageres aktioner (projekter, handlinger, praksis, eksperimenter) og organiseret i særligt rammesatte læringsgrupper med frivillig deltagelse”
Kilde: Madsen, B. (2010). Aktionslæringens DNA: en håndbog om aktionslæringens teori og metode. Aarhus: Via Systime
Aktionslæring tager udgangspunkt i