Eksport og internationalisering

Akademimodul

Få viden om eksportformer, den internationale værdikæde og internationale afsætningskanaler og kompetencer til at planlægge og gennemføre virksomhedens eksportsalg i praksis.

Tilmeld modul

Beskrivelse

Med modulet lærer du at analysere og vurdere virksomhedens eksportparathed og udvikle eksportstrategier.

Vi anbefaler, at du tager fagmoduletet "Markeds- & kulturanalyse", før du starter.

Hovedemner på modulet:
  • Eksportparathed, -motiver og -barrierer
  • Den overordnede eksportstrategi og go-to-market-strategier
  • Eksportformer
  • Den internationale værdikæde
  • Valg og prioritering af eksportmarkeder
  • Vurdering af målgruppe og identifikation af internationale kunder
  • Eksport gennem agenter og distributører samt etablering af datterselskaber
  • Risikostyring i eksportarbejdet
  • Internationale salgs- og leveringsbetingelser og samhandelskontrakter
  • Eksportsalgets planlægning og opfølgning
  • International parametertilpasning
  • Intern organisering af eksportsalget
  • Eksportsælgerens rolle
  • Eksportnetværk, støtteordninger og klynger
  • Internationale samhandelsorganisationer
Bo Reinholdt Glerup
Bo Reinholdt Glerup Konsulent
Susanne Hansen
Susanne Hansen Sekretær

Dette modul er en del af

Tilmeld modul

Der er desværre ikke nogen startdatoer på dette hold i øjeblikket. Skriv dig op og få besked, når du kan tilmelde dig næste hold.

Forløb