Markeds- og kulturanalyser

Akademimodul

Du får værktøjer til at planlægge og gennemføre relevante internationale analyser, så du kan kortlægge virksomhedens markedspotentiale og handelsbarrierer.

Tilmeld modul

Beskrivelse

Med modulet kvalificerer du dig til at analysere, vurdere og udvikle virksomhedens internationaliserings- og eksportmuligheder.

Du lærer om kultur, kulturanalyse og interkulturelle sammenhænge, og du bliver i stand til at anvende din kulturelle indsigt, når du skal vurdere potentialet på internationale markeder.


Emnerne på modulet er i hovedtræk:

  • Definitioner på kultur, kulturelle værdier, identitet og adfærd
  • Kulturparametre og -forskelle
  • Forretningskulturer og subkulturer
  • International kulturanalyse og områdestudier
  • Virksomhedens internationaliseringsproces
  • Markedsanalyse og informationsindsamling
  • Lande- og markedsanalyser
  • Analyse og kortlægning af markedspotentiale og handelsbarrierer
  • Vækstmarkeder set i et kulturelt perspektiv
  • Interkulturel kommunikation
  • Forhandling på tværs af kulturer
  • Kulturbarrierer og -chok
  • Metoder til markedsanalyse.
Bo Reinholdt Glerup
Bo Reinholdt Glerup Konsulent
Susanne Hansen
Susanne Hansen Sekretær

Dette modul er en del af

Tilmeld modul

Der er desværre ikke nogen startdatoer på dette hold i øjeblikket. Skriv dig op og få besked, når du kan tilmelde dig næste hold.

Forløb