Markedsinformation og -analyse

Akademimodul

Du lærer om virksomhedens nationale og internationale problemstillinger på et analytisk niveau og får indblik i nye muligheder og nyt markedspotentiale, der også tager højde for kulturelle markedsforhold.

Tilmeld modul

Beskrivelse

Modulet giver dig kompetencer til at kunne analysere forhold og løsninger, der generelt omhandler national og international handel, kultur og tværkulturelle problemstillinger, marked, markedsanalyse og markedsføring i en virksomhed.

Du lærer at håndtere udviklingsorienterede situationer med udgangspunkt i opbygning af virksomhedens markedsinformationssystem og planlægning samt gennemførelse af relevante markedsundersøgelser.

Skal kunne deltage i fagligt og tværfagligt samarbejde med en professionel tilgang i analyse af forhold og løsninger, der generelt vedrører national og international handel, kultur samt tværkulturelle markedsføringsrelaterede problemstillinger.

Du skal i praksis kunne deltage i samarbejde om beskrivelse, analyse og
vurdering af købsadfærd og købskriterier på BtB- og BtC- markeder.

Skal i praksis kunne håndtere udarbejdelse af markedspotentiale og
virksomhedens salgspotentiale samt bidrage med løsningsforslag til udnyttelse af potentialet.

Susanne Hansen
Susanne Hansen Sekretær
Bo Reinholdt Glerup
Bo Reinholdt Glerup Konsulent

Dette modul er en del af

Tilmeld modul

Der er desværre ikke nogen startdatoer på dette hold i øjeblikket. Skriv dig op og få besked, når du kan tilmelde dig næste hold.

Forløb