Marketingplanlægning og -forhandling

Akademimodul

Modulet er for dig, der vil styrke dine kompetencer til at udarbejde, planlægge, vurdere og gennemføre virksomhedens forskellige markedsføringsaktiviteter herhjemme og internationalt.

Tilmeld modul

Beskrivelse

Du får viden om teori, metode og anvendt praksis inden for markedsføring. Vi ser på planlægning, udvikling og implementering af markedsføringsplaner, anvendelse af forhandlingsteknikker og inddragelse af markedsføringsøkonomiske og juridiske forhold. Du får kompetence til at gennemføre kulturanalyser og vurdere interkulturelle kompetencer. Du bliver desuden klædt på til at gennemføre forhandlinger og til at forstå forhandlingsprocessens forskellige trin og faser. 

Vi anbefaler, at du tager faget "Afsætningsstrategi", før du starter.

Indhold

Grundlæggende markedsføringsplanlægning og implementering:

  • Marketing-mix: planlægning, valg, implementering og opfølgning
  • Marketings organisatoriske placering og rolle

Forhandling

  • Forhandlingsteknik, -kommunikation og proces

Kultur

  • Kulturparametre, -teori og -analyse
  • Interkulturel kompetence

Juridiske forhold

  • Aftaleret, markedsføringslovgivning og introduktion til e-handelsret

Metode

  • Forhandlingsteknik i praksis
  • Udarbejdelse af markedsførings- og handlingsplaner
Bo Reinholdt Glerup
Bo Reinholdt Glerup Konsulent
Susanne Hansen
Susanne Hansen Sekretær

Dette modul er en del af

Tilmeld modul

Der er desværre ikke nogen startdatoer på dette hold i øjeblikket. Skriv dig op og få besked, når du kan tilmelde dig næste hold.

Forløb