Søgemaskiner, markedsføring og annoncering

Akademimodul

Få mere værdi ud af dine annoncekroner med modulet Søgemaskiner, markedsføring og annoncering, som er udviklet i samarbejde med Google Succes Online.

På modulet får du den grundlæggende viden om markedsføring på søgemaskiner, indsigt i de nyeste trends og praktisk erfaring med betalt annoncering på nettet. Du arbejder løbende på en handlingsplan, som skal styrke din virksomheds investering i markedsføring og annoncering online og tiltrække og fastholde dine kunder.

Du får samtidig muligheden for at få Google Ads certificeringen.

Tilmeld modul

Opnå maksimal effektudnyttelse i dit online salg og markedsføring!

Fagligt indhold

På modulet bliver du klædt på til at sælge via søgemaskiner, markedsføring og annoncering. Du får alt den relevante viden om Google Ads, Bing og Youtube samt praktisk erfaring med Google Ads og redskaber til at bruge dataanalyse til at forbedre dine Google Ads-annoncer.

På kurset arbejder du med:

  • centrale begreber og termer inden for søgemaskinemarkedsføring
  • salg, annoncering og markedsføring gennem søgemaskiner
  • planlægning af betalt annoncering for din virksomhed
  • metoder og redskaber til Google Ads, og du gennemfører Google Ads’ certificering
  • dataindsamling- og analyse i relation til arbejdet med søgemaskinemarkedsføring
  • opstilling af KPI’er for din virksomheds digitale annonceringsstrategi
  • udarbejdelsen af en konkret handlingsplan for din virksomheds strategi for søgemaskinemarkedsføring.

Udbytte

Når du har styr på centrale metoder og redskaber knyttet til søgemaskiner, markedsføring og annoncering, kan du varetage og forbedre din virksomheds arbejde med søgemaskinemarkedsføring.

Som en del af modulet gennemfører du Google Ads’ certificering, og du får således certificering på dine nyerhvervede kompetencer inden for søgemaskinemarkedsføring.

Efter Søgemaskiner, markedsføring og annoncering kan du:

  • planlægge en Google Ads-kampagne
  • opsætte, eksekvere og evaluere betalte annoncer gennem Google Ads
  • forstå primære og sekundære indsamlingsmetoder til arbejdet med søgemaskinemarkedsføring
  • udarbejde en strategi for, hvordan din virksomhed skaber mersalg via betalt annoncering på søgemaskiner
  • forstå, hvordan du tiltrækker potentielle kunder gennem retargeting.

Din handlingsplan som omdrejningspunkt

På modulet arbejder du på en handlingsplan for din virksomheds arbejde med søgemaskiner, markedsføring og annoncering. Når modulet er afsluttet har du din egen digital markedsføringsstrategi klar samt en prioriteret liste over dine indsatspunkter.

Få Google-certifikatet Online Marketing Specialist

Få et Google-certifikat på dine kompetencer ved at gennemføre disse tre akademimoduler 1) Søgemaskineoptimering, 2) Søgemaskiner, markedsføring og annoncering og 3) Dataanalyse.

Med certifikatet er du certificeret Online Marketing Specialist, og det viser, at du har centrale og efterspurgte færdigheder inden for digital markedsføring, men også at du er villig til at lære og holde dig ajour med de nyeste tendenser inden for feltet.

Et unikt samarbejde

Akademimodulet er etableret og udviklet i samarbejde med Google Succes Online, UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole samt KPI Communications. Hver aktør bidrager med unik viden og ekspertise, der sikrer et godt læringsmiljø med høj faglighed og et erhvervsrettet fokus.

Niveau

Akademimodulet Søgemaskiner, markedsføring og annoncering er for dig, der vil have hands on-erfaring med betalt annoncering på Internettet.

Modulet hører under akademiuddannelsen i Salg og markedsføring og kan tages som en del af den fulde akademiuddannelse eller som et enkeltfag.

Målgruppe

Akademimodulet er for dig, som ønsker eftertragtede kompetencer inden for søgemaskiner, markedsføring og annoncering.

Ann-Margrethe Frydenlund Jensen
Ann-Margrethe Frydenlund Jensen Studieadministrativ medarbejder
Lars Grøndahl Schou
Lars Grøndahl Schou Chefkonsulent
Susanne Hansen
Susanne Hansen Sekretær

Dette modul er en del af

Download

Uddannelsens studieordning
Tilmeld modul
21. april 2020 - Odense C
Forløb