Branche- og konkurrentanalyse

Diplommodul

Du lærer de relevante teorier og modeller at kende, så du kan analysere og vurdere virksomhedens konkurrencesituation i markedet og i branchen.

Tilmeld modul

Beskrivelse

Man kan blive så optaget af sit eget produkt, at man ikke i tilstrækkelig grad er opmærksom på de andre derude på det samme marked. Det er ikke hensigtsmæssigt. 
I faget "Branche- og konkurrentanalyse" bliver du rustet til at vurdere virksomhedens performance i forhold til konkurrenterne. Du får viden om styrker og svagheder ved netværk og klyngedannelser, bliver fortrolig med benchmarkingmodeller og lærer at vurdere konsekvenserne af online handel og markedsføring for en virksomheds konkurrenceevne.
Samtidig får du forståelse for globaliseringens virkninger på konkurrencen, og du lærer at anvende relevante logistiske teorier og modeller i forbindelse med benchmarking af en internationalt orienteret virksomhed.

Fagligt indhold

  • Konkurrentanalyse, herunder competitor intelligence
  • Brancheanalyse
  • Klyngedannelse og netværk
  • Benchmarking
  • Aktuelle parametre som kilder til international konkurrenceevne (fx Digitalisering, Corporate Social Responsibility, Supply Chain, Produktudvikling, Innovation, Blue Ocean Strategi, Adaptability)
  • Internationale omverdensforhold og globalisering
Susanne Hansen
Susanne Hansen Sekretær
Jesper Ussing Hjort
Jesper Ussing Hjort Chefkonsulent

Dette modul er en del af

Tilmeld modul

Der er desværre ikke nogen startdatoer på dette hold i øjeblikket. Skriv dig op og få besked, når du kan tilmelde dig næste hold.

Forløb