Ledelse af marketing og ekstern kommunikation

Diplommodul

Har du styr på din organisations markedsføringsplanlægning?
På modulet får du de strategiske kompetencer til at håndtere markedsførings- og kommunikationsopgaver i en kompleks omverden.

Tilmeld modul

Få styr på ledelsen af marketing!

Fagligt indhold 

På modulet lærer du om analyse og forståelse af organisationens afsætning, kommunikation og markedsføring. 

Du opnår en forståelse for eksterne indflydelsers indvirkning på planlægning af markedsføring og får indsigt i centrale metoder til styring af den eksterne kommunikationsindsats.

Du får viden om: 

  • markedsanalyse
  • køber- og forbrugeradfærd
  • segmentering, målgruppevalg og positionering
  • markedsføringsplanlægning.

Udbytte

Efter Ledelse af marketing og ekstern kommunikation kan du:

  • formulere en overordnet strategi for organisationen
  • forankre en markedsføringsplan indeholdende en kommunikationsplan udarbejdet på baggrund af en forståelse af modtager og marked
  • varetage ledelse af marketingprocessen og den forbundne eksterne kommunikation til stakeholdere, der understøtter organisationens opgaver og legitimitet.

Niveau

Modulet hører under diplomuddannelsen i Ledelse og kan tages som en del af den fulde diplomuddannelse eller som et enkeltfag. Ledelse af marketing og ekstern kommunikation er et valgfrit modul. 

Målgruppe

Modulet er for dig, som har ledererfaring og gerne vil opnå en dybere indsigt i ledelse af organisationens eksterne kommunikations- og markedsføringsindsats.

Kristina Østermark Jensen
Kristina Østermark Jensen Studiesekretær, Vejle
Bente Falk Nielsen
Bente Falk Nielsen Studievejleder og uddannelseskonsulent

Dette modul er en del af

Download

Uddannelsens studieordning
Tilmeld modul

Der er desværre ikke nogen startdatoer på dette hold i øjeblikket. Skriv dig op og få besked, når du kan tilmelde dig næste hold.

Forløb