Teorier i socialt arbejde med udsatte børn og unge

Diplommodul

Bliv klædt på til at arbejde teoribaseret med udsatte børn, unge og familier. Modulets fulde titel er Teoretiske perspektiver i socialt arbejde med udsatte børn, unge og familier.

Tilmeld modul

Beskrivelse

Modulets fulde titel er Teoretiske perspektiver i socialt arbejde med udsatte børn, unge og familier.

Kompetencemål for Teorier i socialt arbejde med udsatte børn og unge

På modulet arbejder du bl.a. med teoriforståelse i socialt arbejde på børne- og ungeområdet sociologiske, socialpsykologiske og psykologiske teorier om børn, unge og familier normalitet og afvigelse på børne- og ungeområdet inklusion og eksklusion på forskellige arenaer i børn og unges liv børn og unge i familien, tilknytning og separation samt forståelse af familiens dynamik. Du styrker dine kompetencer til at analysere konkrete problemstillinger ved at inddrage relevant teori, faglitteratur, forsknings- og erfaringsbaseret viden.

Målgruppe for Teorier i socialt arbejde med udsatte børn og unge

Modulet er for dig, der arbejder professionelt med socialt arbejde. Du kan fx være socialrådgiver, lærer, pædagog, ergoterapeut eller sygeplejerske.

Struktur på Teorier i socialt arbejde med udsatte børn og unge

Teorier i socialt arbejde med udsatte børn og unge er et modul på Den sociale diplomuddannelse børn og unge. Læs mere om optagelse på diplomuddannelser. Du kan læse hele modulbeskrivelsen i Studieordning for Den sociale diplomuddannelse.

Dette modul er en del af

Download

Fuld studieordning
Tilmeld modul

Der er desværre ikke nogen startdatoer på dette hold i øjeblikket. Skriv dig op og få besked, når du kan tilmelde dig næste hold.

Forløb