Differentiering som en vej til at hjælpe elever i læse- og skrivevanskeligheder i dansk

Kursus

Få ideer til, hvordan du kan differentiere læse- og skriveundervisningen i dansk og dermed hjælpe de elever, der har læse- og skrivevanskeligheder.

 

Tilmeld kursus

Bliv klogere på differentieringens muligheder

Fagligt indhold

Skriv her: På kurset udfoldes begrebet differentiering, og du får ideer til, hvordan du kan differentieret læse- og skriveundervisningen, således du kan understøtte dine elevers udfordringer bedst muligt. På kurset kommer vi også omkring

  • Viden om læse- og skrive-processer og udvikling af disse
  • Typer af læse- og skrivevanskeligheder på mellemtrinnet
  • Fra afdækning til differentierede tiltag i undervisningen
  • Hands on på opgavetyper, metoder og læremidler

Udbytte

Ved deltagelse på dette kursus får du udvidet din danskfaglige værktøjskasse i bestræbelsen på at imødekomme og rammesætte en undervisning, der også tilgodeser de elever, der er i vanskeligheder inden for læsning og skrivning. Ved at have en systematik for, samt en struktur og opfølgning på din læse- og skriveundervisning sikrer du dermed en differentieret undervisning, som alle elever kan deltage ligeværdigt i – uanset elevernes læse- og skriveforudsætninger og niveau.

Målgruppen

Dansklærere, der underviser på mellemtrinnet

Er du ikke i målgruppen?

Fortvivl ikke, vi har årligt mere end 300 kurser. Skulle vi mod forventning ikke have et, som passer til dig, så er vores konsulenter og undervisere specialiserede i at lave skræddersyede forløb. Kontakt os på cfu-kursus@ucl.dk for at høre mere.

Forplejning

Kurset er inkl. kaffe m/brød og frugt

Hanne Reinhold Dinesen Kursussekretær
Karina Lund Kursussekretær
Marie Elmegaard Pedersen Konsulent, dansk mellemtrin og Pædagogisk Læringscenter
Tilmeld kursus

Forløb