Multimodale tekster i danskfaget – analyse, produktion og refleksion

Kursus

Få inspiration og konkrete værktøjer til at gribe de nye krav og nye muligheder, som arbejdet med multimodale tekster i danskfaget skaber

Tilmeld kursus

Målgruppe
Dansklærere 5. - 9. klasse


Formål
Begrebet multimodale tekster har med Fælles Mål og Prøvebekendtgørelsen fået en central placering i danskfaget. Multimodale (og digitale) tekster stiller både nye krav og skaber nye muligheder for at udvikle elevernes danskfaglige kompetencer.


Formålet med disse kursusdage er at give eksempler på, samt inspiration og værktøjer til, hvordan vi i danskundervisningen konkret kan arbejde med både at læse, analysere, fortolke, producere og reflektere over multimodale tekster i flere genrer og medier.


Indhold
Gennem inspiration og konkrete eksempler på arbejdet med multimodale tekster inden for kompetenceområderne Læsning, Fremstilling, Fortolkning og Kommunikation, vil der være fokus på, hvordan man kan arbejde bevidst og målrettet med at udvikle elevernes multimodale tekstkompetence - hvad enten der er tale om at designe multimodale tekster, kommunikere gennem sociale medier eller fortolke multimodale fortællinger.
Der veksles mellem oplæg, diskussion, øvelser og deltagernes aktive medvirken.


Anveldelse
Kurset giver inspiration til udvikling af morgendagens praksis

Tilmeld kursus
25. februar 2020 - Odense M
Forløb