Julie fik ekstra skulderklap for sit afgangsprojekt

Julie Vinther afsluttede i januar 2020 sin uddannelse i e-handel med en ekstra anerkendelse for sit afgangsprojekt om brug af influencer marketing hos tøjvirksomheden NIELSENs.

Overrasket og glad

Julie havde dog slet ikke forventet, at projektet ville føre til en talentudmærkelse:

- Jeg var faktisk ikke klar over, at man kunne få det, og jeg blev meget overrasket, da min vejleder Sine ringede og sagde, at jeg var indstillet.

Ifølge Julies underviser og vejleder Sine Larsen har Julie fået talentudmærkelsen fordi, hun har udvist et særligt højt akademisk niveau; hun har i høj grad været med til at drive den digitale transformation og har en høj forståelse for indsamling og brug af data som beslutningsgrundlag. Spørger man Julie selv, hvad hun tror udmærkelsen skyldes, svarer hun ydmygt:

- Jeg tror, at jeg fik det, fordi jeg var meget reflekterende undervejs i projektet og havde stort fokus på, at mine kilder havde et bredt grundlag. Og så tror jeg også, at det var fordi, jeg kom med noget nyt til eksamen.

- Det er jo et skulderklap, og jeg blev bekræftet i, at alle de timer, jeg har lagt i projektet har båret frugt. Jeg blev rigtig glad, fortæller Julie. 

 

Fra studerende til e-commerce manager

Inden Julie læste e-handel har hun læst markedsføringsøkonom på UCL. I dag arbejder hun som e-commerce manager hos STOF 2000 her i Odense. Her står hun bl.a. for drift af webshoppen, kundeservice og optimering af hjemmesiden, markedsføring, planlægning af kampagner m.m. Hun fremhæver, at hun bruger flere af de elementer, hun arbejdede med i sit afgangsprojekt i sit nuværende arbejde:

- Lige nu bruger vi ikke influencere ved STOF 2000, men det er en vej, vi arbejder os hen imod. Vi arbejder sammen med et eksternt bureau, og her hjælper det mig en del, at jeg har en vis forståelse for og kendskab til, hvordan man bruger influencer marketing i sin virksomhed. Det vil også give mig meget, når vi begynder at arbejde med det her. Derudover har jeg også mulighed for at være mere kritisk overfor det, vores bureauer foreslår og på den måde udfordre samarbejdet, så vi kan få de bedste resultater.