Akademiuddannelse - 10 ECTS
Modulet er særligt målrettet dig, der er mellemleder eller medarbejder, og som har behov for nye redskaber, når du skal forholde dig til forandring og forandringsprocesser.
Med et kursus i Forandringsledelse får du redskaberne til at kunne håndtere de udfordringer, der kan opstå i forbindelse med forandringer såsom fusioner, økonomiske stramninger og konkurrencesituationer.
Du får en større forståelse for, hvad en forandringsproces giver af både muligheder og udofrdringer. Du bliver derfor bedre i stand til at italesætte den ramme for forandringerne, som gør dine medarbejdere eller kollegaer i stand til at navigere i processen med et større overblik og højere motivation.
Du lærer om dine egne udfordringer i forandringsprocesser, og du får værktøjerne til at forudsige, forbedre og udvikle dine reaktionsmønstre.
Mandag |
Tirsdag |
Onsdag |
Torsdag |
Fredag |
Velkomst, introduktion til faget |
Forandrings-modeller: Kotter og andre tilgange |
Forandringsparat-hed og modstand |
Strategisk procesdesign |
Problem-formulering til eksamen |
Pause |
Pause |
Pause |
Pause |
Pause |
Perspektiver på forandrings-ledelse? |
Forandrings-modeller: Kotter og andre tilgange |
Fair proces og procesdesign |
Design af beslutnings-processen |
Problem-formulering til eksamen |
Frokostpause |
Frokostpause |
Frokostpause |
Frokostpause |
Frokostpause |
Perspektiver på forandringer, Forandringshjulet og øvrige |
Planlægning og gennemføresel af forandringer |
Generations-ledelse og inklusion |
Forandrings-kommunikation |
Eksamenstræning |
Pause |
Pause |
Pause |
Pause |
Pause |
Praktiske øvelser: gruppearbejde, plenumdrøftelser og individuel refleksion |
Praktiske øvelser: gruppearbejde, plenumdrøftelser og individuel refleksion |
Praktiske øvelser: gruppearbejde, plenumdrøftelser og individuel refleksion |
Praktiske øvelser: gruppearbejde, plenumdrøftelser og individuel refleksion |
Opsamling og evaluering |
Kommer snart
Mundtlig prøve med udgangspunkt i et individuelt kort projekt (maks. 8 sider). Projektet skal indeholde problemstilling, metodeovervejelser og metodevalg, analyse og konklusion.
Modulet hører under akademiuddannelsen i Ledelse og kan tages som en del af den fulde akademiuddannelse eller som et enkeltfag. Forløbet udløser 10 ECTS-point ved bestået eksamen.
Camilla Andersen
21 37 21 30 - caan@ucl.dk