Akademiuddannelse - 10 ECTS
Strategisk kommunikation er for dig, som vil styrke dine kommunikative færdigheder, hvor du lærer at analysere, planlægge og udføre kommunikationstiltag.
På modulet bliver du rustet til professionelt og selvstændigt at løfte virksomheders kommunikationsindsats, så budskaberne når målgrupperne. Du får fyldt din værktøjskasse op, så du på egen hånd kan føre kommunikationsprojekter hele vejen til mål.
Du kommer til at arbejde med:
Hver dag arbejder vi med:
Mandag |
Tirsdag |
Onsdag |
Torsdag |
Fredag |
Velkomst, introduktion til faget |
Image, identitet og auto-kommunikation |
Branding og brandingimage |
Kriser som kræver kommunikation |
Forandrings-kommunikation |
Pause |
Pause |
Pause |
Pause |
Pause |
Hvad er kommunikation og strategisk kommunikation – Værdier, vision og mission |
Sammenhæng mellem intern og ekstern kommunikation – hvad er budskabet? |
Lineær, dynamisk eller foranderlig kommunikation? |
Håndterings-stategier |
Videndeling, distribution og øget organisatorisk viden |
Frokostpause |
Frokostpause |
Frokostpause |
Frokostpause |
Frokostpause |
Organisations-kultur og kulturanalyse |
Interessenter og interessent-analyse |
Politisk indvirkning gennem strategisk kommunikation |
Forandring og forandrings-kommunikation |
Opsamling på teorier og modeller |
Pause |
Pause |
Pause |
Pause |
Pause |
De tre kommunikations-paradigmer |
Interessenter, der skal kommunikeres til samt valg af kanaler |
Aktantmodel |
Forandring af struktur vs. kultur |
Evaluering og snak om eksamen |
Kommer snart
Mundtlig prøve på baggrund af et individuelt langt projekt (maks. 15 sider) Projektet skal indeholde præsentation af problemstilling, problemformulering, metodeovervejelser og -valg, analyse samt konklusion og perspektivering.
Strategisk kommunikation hører under akademiuddannelse i Kommunikation og formidling. Modulet udløser 10 ECTS-point ved bestået eksamen.
Camilla Andersen
21 37 21 30 - caan@ucl.dk