Strategisk kommunikation

Akademiuddannelse - 10 ECTS

Akademiuddannelse i Kommunikation og formidling

Målgruppe:

Strategisk kommunikation er for dig, som vil styrke dine kommunikative færdigheder, hvor du lærer at analysere, planlægge og udføre kommunikationstiltag.

Indhold:

På modulet bliver du rustet til professionelt og selvstændigt at løfte virksomheders kommunikationsindsats, så budskaberne når målgrupperne. Du får fyldt din værktøjskasse op, så du på egen hånd kan føre kommunikationsprojekter hele vejen til mål.

Du kommer til at arbejde med:

  • Kommunikationsmodeller og -planlægning
  • Interesseanalyse
  • Corporate communication
  • Strategisk ledelse

Hver dag arbejder vi med:

  • Check-in: Hvor er vi i dag?
  • Gennemgang af teorier og modeller, som reflekteres og debatteres i grupper og plenum
  • Øvelser og praktiske opgaver
  • Walk and talk
  • Individuelle refleksionsøvelser eksempelvis suppleret med podcast
  • Check-out: Hvad har vi lært i dag?

Mandag

Tirsdag

Onsdag

Torsdag

Fredag

Velkomst, introduktion til faget

Image, identitet og auto-kommunikation

Branding og brandingimage

Kriser som kræver kommunikation

Forandrings-kommunikation

Pause

Pause

Pause

Pause

Pause

Hvad er kommunikation og strategisk kommunikation – Værdier, vision og mission

Sammenhæng mellem intern og ekstern kommunikation – hvad er budskabet?

Lineær, dynamisk eller foranderlig kommunikation?

Håndterings-stategier

Videndeling, distribution og øget organisatorisk viden

Frokostpause

Frokostpause

Frokostpause

Frokostpause

Frokostpause

Organisations-kultur og kulturanalyse

Interessenter og interessent-analyse

Politisk indvirkning gennem strategisk kommunikation

Forandring og forandrings-kommunikation

Opsamling på teorier og modeller

Pause

Pause

Pause

Pause

Pause

De tre kommunikations-paradigmer

Interessenter, der skal kommunikeres til samt valg af kanaler

Aktantmodel

Forandring af struktur vs. kultur

Evaluering og snak om eksamen

Kommer snart 

Eksamensform

Mundtlig prøve på baggrund af et individuelt langt projekt (maks. 15 sider) Projektet skal indeholde præsentation af problemstilling, problemformulering, metodeovervejelser og -valg, analyse samt konklusion og perspektivering.

Strategisk kommunikation hører under akademiuddannelse i Kommunikation og formidling. Modulet udløser 10 ECTS-point ved bestået eksamen.

Studiesekretær

Camilla Andersen
21 37 21 30 - caan@ucl.dk