Vil du løfte din kommune med ny viden og nye værktøjer? Så tilbyder vi modulet Ledelse af medarbejdere og faglig udvikling, der giver dig mere mod på at skabe større engagement hos dine medarbejdere og effekt for borgeren.
Med diplommodulet Ledelse af medarbejdere og faglig udvikling sikrer du, at dine medarbejdere udvikler deres faglighed og trives på arbejdspladsen.
Dette modul øger din forståelse for relationer i din kommune, både på individ- og teamniveau.
Du opnår stor viden om:
Efter endt modul kan du nemmere udvikle dig som leder, dine medarbejdere og din kommune, så du skaber værdi for borgeren.
Du får redskaber til at:
Vi tilbyder en vekslende undervisningsform, hvor vi hele vejen kombinerer teori med praksis. Du vil opleve oplæg fra underviser, holddiskussioner, caseøvelser, feedback og vejledning.
Der vil være hjemmeopgaver med prøvehandlinger mellem undervisningsdagene, hvor du får mulighed for at foretage undersøgelser og reflektere over temaerne med udgangspunkt i din egen praksis.
Ved modulstart bliver holdet delt op i læringsteams (studiegrupper), der giver dig mulighed for at gå i dialog med deltagere fra andre kommuner.
Modulet er for dig, der er leder eller kommende leder i en af følgende syv kommuner: Billund, Fredericia, Kolding, Haderslev, Middelfart, Vejen eller Vejle, og som ønsker at få ny viden og nye værktøjer til at udvikle din kommune.
Du skal tilmelde dig gennem din kommunes kursusadministrationssystem. Find vej til det her, og tjek næste ledige kursus og tilmeldingsfrist.
Er optaget af samspillet mellem ledelse og medarbejdere med henblik på at skabe bedre løsninger for borgerne. Samspillet mellem politiske krav og ledelseopgaverne i en kommunal sammenhæng ændrer karakter i disse år, mellemlederens krydspres intensiveres, og den personlige og organisatoriske læring, dette afstedkommer og fordrer, optager ham. Han interesserer sig for at bygge bro mellem den nyeste ledelsesforskning fra ind- og udland og kommunale lederes daglige praksis.
Thomas er især optaget af sammenhængene mellem strategisk udvikling, forandringsledelse og personlig og organisatorisk læring, og hvordan disse fagområder kan sættes i spil for at løse de komplekse problemstillinger, kommunale ledere møder i dag og fremover.
Erfaringer i hovedtræk:
Uddannet master i læreprocesser ved Aalborg Universitet samt HD i organisation samt HD i Afsætningsøkonomi fra Syddansk Universitet. Han har desuden en række kurser og certificeringer inden for ledelse, herunder personprofilanalyser.
Thomas har en omfattende erfaring som leder og konsulent, både i privat og i offentligt og regi, herunder fra Forsvaret.
Han har i en årrække virket som chefkonsulent i konsulentvirksomheden Ankerhus samt som indehaver af eget konsulentfirma. Thomas har derigennem et bredt spektrum af kompetencer inden for leder- og teamudvikling med erfaringer fra en række virksomheder.
Thomas har omfattende erfaringer med undervisning og vejledning på Diplomuddannelsen i Ledelse samt på Diplomuddannelsen i Offentlig Ledese. Spidskompetencerne ligger inden for de 6 grundmoduler i Diplomuddannelsen i Ledelse samt valgmodulerne Forandringsledelse, Strategisk ledelse samt Afgangsprojektet.