Medarbejdere

Her kan du møde vores medarbejdere.

I Center for Anvendt Skoleforskning arbejder en lang række forskere og undervisere på læreruddannelsen med at undersøge, udforske og udvikle ny viden om skolen og dens praksis i et nært samarbejde med skoler og lærerstuderende. 

Medarbejdere

Marie Falkesgaard Slot Uddannelses- og forskningsleder, ph.d.
  • Teknologiforståelse og digital didaktik i skolens fag og i professionsuddannelser
  • Fagdidaktik i dansk, læremidler og undervisningspraksis i skolens fag
  • Efterskoleforskning og elevdeltagelse i efterskolernes fag.
  • Elevers interesse og motivation for naturfags- og matematikundervisning.

Peter Yding Brunbech Centerleder, ph.d.
  • Historie på film
  • Historieformidling via nye medier
  • Historiebrug
  • Politisk historie siden 1846
  • Historieundervisning
  • Historie- og kulturarvsformidling.

Stefan Ting Graf Docent og leder af forskningsprogram
  • Dannelse og undervisning
  • Projektarbejde
  • Læremidler og digitalisering
  • Folkeskole og frie grundskoler.

Stig Toke Gissel Leder af læremiddel.dk, ph.d.
  • Læremidler (digitale som analoge)
  • Digitalisering af skolen
  • Danskfagets didaktik.

Søren Smedegaard Uddannelses- og forskningsleder
  • Børn, idræt og bevægelse
  • Implementering af idræt og bevægelse i skolen.

Thomas Illum Hansen Forskningschef for Anvendt forskning i pædagogik og samfund, docent
  • Digitalisering i skolen
  • Teknologi­forståelse
  • Fagdidaktik, æstetik og litteraturundervisning
  • Skoleudvikling.

Tina Danielsen Sekretær

  • Undervisning i samfundsfag
  • Politisk dannelse
  • Demokratisk dannelse i folkeskolen.

Ditte Katrine Hendrichsen Adjunkt, ph.d
  • Offentlige skolemadsordninger som bidrag til sundhedsfremme, trivsel, læring og bæredygtig udvikling
  • Offentlige indkøb af lokalt producerede fødevarer til skolemad, madordninger i dagtilbud og andre offentlige måltider
  • Uddannelse for Bæredygtig Udvikling for lærerstuderende, herunder FN’s Verdensmål og UNESCO 2030 agenda for bæredygtig udvikling
  • Analoge og digitale læremidler til fremme af mad- og sundhedsrelateret handlekompetence blandt elever i folkeskolen.
  • Historie som skolefag i grundskole og gymnasium
  • Historie som fag i læreruddannelsen
  • Historieundervisning, fagdidaktik, historisk metode.
  • Historiedidaktik – nationalt og internationalt
  • Analoge og digitale læremidler i historie – herunder brug af nærområdet
  • Ministeriets læreplaner
  • Historieundervisning i grundskolen og i læreruddannelsen
  • Det 20. århundredes historie
  • Historie- og kulturarvsformidling.

Louis Køhrsen Adjunkt, forskningsassistent

Morten Pettersson Forskningsmedarbejder, ph.d.

Morten Rasmus Puck Forskningsmedarbejder

Stinus Lundum Storm Mikkelsen Lektor, forskningsmedarbejder