Innovation gennem uddannelserne

På de fem Sundhedsuddannelser arbejdes der i curriculære aktiviteter med specifikke læringsmål inden for innovation og entreprenørskab. Herunder kan du få et indblik i nogle af disse.

  • Innovation for alle studerende
    Her finder du studieplanen for innovation på basiscurriculum på sundhedsuddannelserne. Den indeholder de konkrete læringsmål omkring innovation, forslag til pensum og øvrig litteratur.


  • IPT - Innovation på tværs af uddannelserne
    Innovation på Tværs  (IPT) er et tre ugers forløb, hvor der på tværs af Sundhedsuddannelserne arbejdes innovativt med afsæt i praksisudfordringer omhandlende patient-/borgerforløb, organisatoriske eller uddannelsesmæssige forhold. IPT afvikles med enkelte forskelle på uddannelserne på Fyn og i Jylland. Læs mere om de enkelte IPT-forløb herunder:
    Odense (3 og 4. semester)
    Vejle (4, 5 og 7. semester) 
  • Valgfag med fokus på innovation
    Her kan du finde udbuddet af tværprofessionelle og monofaglige af valgfag på 7. semester. Du kan bland andet finde information om valgfagenes indhold, aktiviteter, udbytte og underviserer. 

  • Bachelorprojekt med fokus på innovation
    Hvis man som studerende på Sundhedsuddannelserne vil specialiserer sigyderligere inden for innovation og udvikling, kan man vælge at skrive et innovativt bachelorprojekt. Her kan du finde information om kriterier og krav til innovationsbacheloren.

  • At hverve og vejlede studerende i innovationsbachelorforløb 
    At hverve og vejlede studernede i et innovationsbachelorforløb, kan måske virke svært og uoverskueligt. I denne video præsenterer forskningsleder ved UCL, Palle Larsen hans erfaringer med at få studerende til at vælge at skrive et innovationsbachelorprojekter og hvordan han har arbejdet med at vejlede dem.
    Video, 13.32 (2020).