Ny artikel om den antifragile skole på bett.dk

Dato: 19.05.2021

Artikel om den antifragile skole fra bett.dk

I denne artikel tager Lars Clausen og Christel Aulkær Moll fra UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole dig på en rundtur i skolens dannelsesrejse til skyen og tilbage igen.

Artiklen undersøger, hvad der sker med skolen, når undervisning og læring omformes fra fysiske møder til rene digitale kontakter, og forholder sig kritisk til skolers strategiske opmærksomheder på genstarten i den post-pandemiske virkelighed. Vi stiller skarpt på, hvordan skolen konfronteres med opkomsten af nye varianter af kendte narrativer om overlevelse, bæredygtighed, resiliens og ikke mindst viljen til udvikling og transformation. De mange narrativer er forankret i konkrete organisatoriske mindsets, der former den verdens- og samtidsforståelse, skolen eksisterer i.

Artiklen afsluttes med et handlingsorienterede perspektiv og peger på, hvordan skolers dominerende narrativ kan støtte op om skolens ledelse – eller hindre og sinke skolens transformation i den postpandemiske realitet.

Du kan læse artiklen her