Tur 7 - Implementering af teknologi i skolen

Deltag i turen og vær med til at sætte fokus på teknologiforståelse, kodning og strategier for implementering af teknologi.

Turens indhold

Tag med UCL til St. Joseph’s Catholic Primary School for at høre om, hvordan skolen målrettet har arbejdet med implementering af teknologi i undervisningen.

Der er intet på St Joseph’s Catholic Primary School’s hjemmeside, der tyder på, at vi her har en skole, der lægger stor vægt på Computer Science – men det skal man ikke lade sig snyde af. Der arbejdes med Computer Science på alle klassetrin og skolen er en lokal first mover i arbejdet med VR og AR teknologier.

 I 2020 så vi klasser med børn fra omkring 4 år og op til 12 år, der alle var i gang på hvert deres niveau. Fra enkle kodningsøvelser til undervisningsmiljøer med brug af analoge virkemidler og AR briller i en spændende kombination.

Du møder Katy Potts, der er konsulent i Islington, der holder et engagerende oplæg om implementering af strategi og efteruddannelse i teknologiforståelse.

Studieturen har fokus på, hvordan St. Joseph’s Primary Schools erfaringer med arbejdet med strategi for implementering af teknologi i undervisningen kan inspirere dig til at videreudvikle din egen praksis.

 

Praktisk information

Dato: torsdag d. 20. januar 2022

Sted: St Joseph’s Catholic Primary School, 140 Dartmouth Park Hill, London, N19 5DT, UK

Turledere:

John Kraaer, Pædagogisk konsulent, tlf. 4050 9928, joak@ucl.dk 

Mødetid og -sted for afgang: Kl. 8.15 i hotellets lobby

Transportform -  inklusiv transporttid:

Vi går til Charing Cross Station, undergrund  til Archway og så til fods det sidste stykke. I alt ca. 40 min.

 

John Albert Kraaer Konsulent, Den internationale dimension