Læse-, skrive venlige/inkluderende læringsmiljøer

Kursus

Kurset bidrager med viden og konkrete metoder til at udvikle inkluderende læringsmiljøer, hvor læse- og skrivevenlighed er en integreret del af den pædagogiske praksis. Der er fokus på at skabe rammer, hvor alle unge uanset sproglige forudsætninger kan deltage aktivt og opleve faglig og social succes.

 

Datoer og tilmeld

Læringsmål


Den studerende:

  • Kan udvikle en inkluderende pædagogik, der understøtter diversitet, deltagelse og læse- og skrivevenlige læringsmiljøer i fællesskaber.
  • Kan formulere og afprøve microhandlinger i egen praksis med henblik på at styrke inkluderende læringsmiljøer.
  • Kan inddrage analytiske overvejelser konstruktivt i forhold til at formulere og udvikle inkluderende indsatser med fokus på sproglig tilgængelighed.
  • Kan samarbejde kollegialt og tværprofessionelt om strategier og metoder til inkluderende og sprogligt tilgængelige indsatser.
  • Kan dele og reflektere over erfaringer med microhandlinger som led i organisatorisk læring og praksisudvikling.

Datoer og tilmeld

Forløb