Teknologiforståelse og teknologididaktik
Forskningsprogrammet Teknologiforståelse og teknologididaktik forsker i krydsfeltet mellem teknologi og uddannelse. Programmet har særligt fokus på teknologiforståelse som fag og faglighed i skolen og på læringsprocesser båret af teknologi, digitale miljøer og innovationsprocesser.
Forskningsprogrammet Teknologiforståelse og teknologididaktik ledes af docent Rasmus Leth Vermann Jørnø. Se aktuelle projekter nedenfor.
Aktuelle projekter
Udvikling af kunstig intelligens og maskinlæring i lærerfaglig teknologiforståelse
Indsatsens formål er at integrere teknologiforståelse i kunstig intelligens og maskinlæring i undervisningsfaget dansk samt i almen didaktik på læreruddannelsen.
Liv i Makerspaces
Liv i Makerspaces handler om at skabe et bæredygtigt format til at skabe større fagligt engagement i landets makerspaces og fablabs.
Ledelse af digitalisering - fagprofessionernes rolle
Projektet drejer sig om ledelse, organisationsudvikling og innovation i samspil med digitalisering og fagprofessionel viden.