Studerende vinder pris for bedste bachelorprojekt

3 unge lærere, der er uddannede fra UCL's læreruddannelse, fik en 3. plads ved stor landsdækkende konkurrence om årets bedste bachelorprojekter.

Dato: 16.11.2018 - Forfatter: Carsten Pico

Anna Witten Hjaltason, Julie Hjære Rasmussen og Anna Mygind Bødker, der alle er uddannede fra UCL's læreruddannelse fik fredag 16. november overrakt en pris af undervisningsminister Merete Riisager.

Det skete ved Lærerprofession.dk´s prisfest i København, hvor de bedste bachelorprojekter på landets læreruddannelser blev kåret.

Projektet, der har titlen ”Historiefagets formål og elevernes livsverden” blev i sommer afleveret på UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskoles læreruddannelse i Odense.

Efter først at være blevet nomineret som et af de ti bedste i landet, fik det fredag tredjeprisen ved Lærerprofession.dk´s prisfest i København.

UCL-lærerne belønnes med pengepræmie

- Det er en stor ære, at det projekt, vi har dedikeret så meget tid til, bliver anerkendt og vækker interesse hos andre mennesker, siger Julie Hjære Rasmussen i forbindelse med pristildelingen.

Prisen består af en pengepræmie på 6.000 kr., et boggavekort og en kande og uddeles af Lærerprofession.dk, der er stiftet af landets professionshøjskoler og Fagbladet Folkeskolen.

Et flot og handleorienteret projekt

De 3 nyuddannede, fynske lærere har skrevet deres afsluttende bachelorprojekt sammen.

Dommerne fremhæver, at de har lavet et ”flot og handleorienteret projekt”. Projektet får ros for at komme med bud på centrale spørgsmål som, hvordan man kan skabe historieundervisning, der kobler fagets formål med kompetencemålene og elevernes hverdagsliv.

Projektet giver samtidig gode svar på, hvordan læreren kan gøre det i praksis.

Det er 7. gang, man kårer årets bedste bachelor- og diplomprojekter i lærerverdenen.