Kursus
AKT og inklusion modul 1 præsenterer teori og mange praksismuligheder til arbejdet med inklusion, læringsmiljøer og foregribende støtte til børn i udsatte positioner.
TilmeldKurset introducerer teori og kobler til praksis i form af konkrete handlemuligheder:
Kurset bygges op i en vekselvirkning mellem oplæg, diskussion, casearbejde og studiegrupper.
Der indgår en AKT konference på modul 1 og 3.
Der skal påregnes tid til afprøvning i praksis og læsning mellem kursusgangene.
På Facebooksiden ”AKT og inklusion” vil der være mulighed for at følge med i udviklingen af UCL’s aktiviteter på området, herunder konferencer og temadage, ligesom der er mulighed for at kommentere eller dele viden med andre AKT- og inklusionsfagfolk.
Formålet er at udvikle deltagernes sprog, tænkning og handlemuligheder med henblik på at udvikle en virkningsfuld praksis i inkluderende læringsmiljøer i form af:
Kurset er inkl. forplejning.
Modulet præsenterer en række teoribaserede praksisværktøjer, der kan afprøves i egen praksis imellem de enkelte undervisningsgange.
Deltagerne vil kunne anvende en række konkrete værktøjer på egne præmisser
Deltagerne vil kunne understøtte nye handlemuligheder for både elever og kolleger
Deltagerne vil have kendskab til basale definitioner og teorier, så de kan forholde sig analytisk til de vejledningsopgaver, de indgår i
Lærere og pædagoger, der arbejder med AKT- funktioner og inklusionsarbejde i folkeskolen eller i tilsvarende sammenhænge. Det er muligt at tage et modul alene, men det er intentionen, at du fortsætter med modul II og III i umiddelbar forlængelse, så du opnår en samlet uddannelse.