Anvendt forskning i pædagogik og samfund

Forskningsafdelingen rummer Center for Anvendt Skoleforskning, Anvendt Forskning i Dagtilbud samt socialforskning. Forskerne deltager også i nationale videncentre, bl.a. Læremiddel.dk, HistorieLab og Naturfagsakademiet (NAFA).

Afdelingens forskning og udvikling forbinder viden, praksis og uddannelse. Forskningen giver ny, anvendelsesorienteret og praksisrelevant viden, der både bidrager til at udvikle og styrke kvaliteten i lærer- og pædagoguddannelserne og til at udvikle de professioner og praksisser, vi uddanner til.

Forskningen sker i et tæt samarbejde med skoler, daginstitutioner og pædagogiske og samfundsfaglige uddannelser.

Forskningsområder skole

Forskningsområder dagtilbud

Forsknings- og udviklingsprojekter

Få overblik over aktuelle forsknings- og udviklingsprojekter, som afdelingens forskere er involveret i:

Forsknings- og udviklingsprojekter, skoleområdet

Forsknings- og udviklingsprojekter, dagtilbud (0-6 år)

Center for Anvendt Skoleforskning

Om Anvendt Forskning i Pædagogik og Samfund

Forskningschef, docenter og videncenterledere

Thomas Illum Hansen Forskningschef for Anvendt forskning i pædagogik og samfund, ph.d.
Christina Haandbæk Schmidt Docent i dagtilbud og barndomspædagogik, ph.d.
Heidi Eskelund Knudsen Faglig leder, HistorieLab, ph.d.
Helle Hovgaard Jørgensen Docent i leg og børne- og ungdomskultur, ph.d.
Kia Wied Centerleder for Læremiddel.dk; programleder i Naturfagsakademiet (NAFA)
Morten Rask Petersen Docent i anvendt naturfags- og matematikdidaktik, ph.d.
Rasmus Leth Jørnø Docent i teknologiforståelse og teknologididaktik, ph.d.
Stefan Ting Graf Docent i almen didaktik, ph.d.
Stig Toke Gissel Docent i læremidler, teknologi og fagdidaktik, ph.d.