Nudging på nettet

Forløbet tager udgangspunkt i måling af elevernes aktivitet på en given hjemmesiden og de psykologiske parametre, som ligger til grund for opbygningen.

Eleverne får konkret hands-on viden og brug af teknologisk udstyr, som kan give dem en ny indsigt i, hvordan de agerer på nettet.

Beskrivelse af forløbet

I dette forløb interagerer eleverne med nettet, men denne gang med sensorer, der følger deres færd. De arbejder med omdrejningspunkt i det supplerende materiale i læreplanen, der hedder produkt- og designpsykologi. men forløbet kan også bruges som et tillæg til deres egen forståelse for vaner, der bliver "nudget" af designs på hjemmesider.

Formål

At eleverne får hands-on oplevelse med biometriske værktøjer, som kan hjælpe dem til at opnå en refleksion over den måde designs på hjemmesider der påvirker vores købsadfærd.

Omfang

4 lektioner af 90 minutter

Praktiske informationer

UCL stiller med måleudstyr (Eyetracking), som skal bruges som det primære værktøj til at måle elevernes aktivitet på en given hjemmeside.

Kontakt

Se kontaktoplysninger nedenfor.

Kontaktperson

Andreas Boesgaard Kragh Brobygningskoordinator