Pædagogisk udviklingsarbejde
Akademimodul
Det lærer du
På modulet lærer du at analysere, planlægge og gennemføre udviklingsinitiativer i ungdomspædagogisk praksis.
Metoder og modeller
Du lærer at anvende relevante udviklingsmetoder og vurdere deres effekt i praksis.
Data og dokumentation
Du lærer at indsamle og bruge data til at kvalificere pædagogiske indsatser.
Procesledelse
Du lærer at facilitere udviklingsprocesser med fokus på involvering og fremdrift.
Refleksion og evaluering
Du lærer at evaluere udviklingsarbejdet og omsætte erfaringer til ny praksis.
Der er desværre ikke nogen startdatoer på dette hold i øjeblikket. Skriv dig op og få besked, når du kan tilmelde dig næste hold.
Udbytte
Du styrker dine evner til at
- Gennemføre udviklingsprojekter med tydelige mål og dokumenteret effekt.
- Samarbejde med kolleger om faglig udvikling.
- Skabe struktur og fremdrift i udviklingsforløb.
- Dokumentere og formidle resultater af pædagogiske indsatser.
Din arbejdsplads får en medarbejder, der kan
- Gennemføre udviklingsprojekter med tydelige mål og dokumenteret effekt.
- Samarbejde med kolleger om faglig udvikling.
- Skabe struktur og fremdrift i udviklingsforløb.
- Dokumentere og formidle resultater af pædagogiske indsatser.
Deltagerprofil
Pædagoger og konsulenter
Du arbejder med pædagogisk udviklingsarbejde og ønsker at styrke dine kompetencer i analyse og procesledelse.
Projektledere og faglige koordinatorer
Du har ansvar for udviklingsinitiativer og søger metoder til at kvalificere og dokumentere indsatsen i den ungdomspædagogiske kontekst.
Modulet er også for dig
… der arbejder med pædagogisk praksis og gerne vil bidrage til udvikling og forandring i din organisation fx i frivillige sammenhænge, kulturelle projekter o.l.
Tilskud
Få hele eller dele af din efteruddannelse betalt. Der er forskellige støttemuligheder - afhængig af, hvor du er ansat.
Book vejledning
Kontakt
Faglig vejledning
Steffen Skovdal, konsulent
Arbejder bl.a. med udvikling af diplom- og akademiuddannelser på det pædagogiske område
30 46 50 13 stsk@ucl.dk Se LinkedIn-profil
Adgangskrav
Uddannelse og erhvervserfaring
For at tage et akademimodul skal du opfylde to krav.
1: Have en uddannelse svarende til mindst en relevant erhvervsuddannelse eller en gymnasial uddannelse.
2: Have to års relevant erhvervserfaring - efter gennemført adgangsgivende uddannelse eller opnået sideløbende med den adgangsgivende uddannelse, fx en relevant erhvervsuddannelse.
Opfylder du ikke adgangskravene
Hvis du ikke opfylder adgangskravene, kan du søge ind på baggrund af dine erfaringer.
Her skal du søge om en realkompetence-vurdering, hvor du får vurderet dine reelle kompetencer i forhold til en bestemt uddannelse.
Dine reelle kompetencer består af færdigheder fra arbejdsliv, skolegang, kurser og fritidsliv.
RealkompetencevurderingStudieforberedende kursus
God studieteknik er både en investering i din tid og dit udbytte af uddannelsen.
- Studietekning
- Projektskrivning
- Eksamensformer og -træning
Eksamenstræning
Har du oplevet, at din nervøsitet har taget over ved en eksamen, og at klappen er gået ned?
Følg tre gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem eksamen.
Eksamenstræning