Konflikthåndtering og kommunikation

Diplommodul

Det lærer du
Du lærer at skabe bedre samarbejde og håndtere svære situationer gennem konflikthåndtering og kommunikation.

 

Modulet giver dig indsigt i, hvordan du som fagperson kan styrke dialogen og forebygge konflikter i hverdagen.

 

Kommunikation i praksis
Du får værktøjer til aktiv lytning, tydelig formidling og konstruktiv feedback.

 

Konflikthåndtering
Du lærer at analysere konflikttyper og vælge passende strategier.

 

Relationer og samarbejde
Du arbejder med at skabe tillid og forståelse i faglige fællesskaber.

Sted
Seebladsgade 1, 5000, Odense Hvis der er for få deltagere til udbuddet i Vejle eller Odense, vil holdene blive lagt sammen og undervisningen være skiftevis i Vejle eller Odense.
Undervisning
I tidsrummet 09.00 - 14.30 Datoer: 21/10/2026, 4/11, 18/11, 3/12/2026
Eksamen
Projektaflevering: 16/12 2026
Tilmeldingsfrist.: 01/06 2026 Aktivitetsnummer : DO1203290226
6.500,- DKK Tilmeld

Sted
Boulevarden 25, 7100, Vejle Hvis der er for få deltagere til udbuddet i Vejle eller Odense, vil holdene blive lagt sammen og undervisningen være skiftevis i Vejle eller Odense.
Undervisning
I tidsrummet 09.00 - 14.30 Datoer: 21/10/2026, 4/11, 18/11/2026
Eksamen
Projektaflevering: 16/12 2026
Tilmeldingsfrist.: 01/06 2026 Aktivitetsnummer : DV1203290126
6.500,- DKK Tilmeld

Udbytte

Du styrker dine evner til at

• Omsætte viden fra undervisning til praksis.

• Håndtere kommunikation og konflikter professionelt.

• Reflektere over din rolle i samarbejdet.

• Skabe tryghed og klarhed i dialogen.

• Anvende metoder til konfliktforebyggelse.

• Styrke relationer og samarbejde.

Arbejdspladsen får en medarbejder, der kan

• Styrke samarbejdet og trivslen gennem professionel konflikthåndtering.

• Sikre bedre kommunikation og færre misforståelser.

• Øge effektiviteten i teams og projekter.

• Skabe tydelig rollefordeling og ansvar.

• Anvende kommunikationsværktøjer praksisnært i hverdagen.

• Bidrage til fælles forståelse og respekt i organisationen.

Deltagerprofil

Medarbejdere og teamledere
Du ønsker at styrke dine kompetencer inden for kommunikation og konflikter og skabe bedre samarbejde.

Fagpersoner med ansvar
Du vil gerne arbejde mere strategisk med relationer og dialog i hverdagen.

Modulet er også for dig
…der arbejder med borgerkontakt, teamsamarbejde eller har interesse for kommunikation og ledelse.

Tilskud

Få hele eller dele af din efteruddannelse betalt. Der er forskellige støttemuligheder - afhængig af, hvor du er ansat.

Test om du kan få tilskud

Book vejledning

Henrik Pabst

Konsulent og uddannelsesrådgiver

23 81 54 65

Kontakt

Faglig vejledning

Jon Bloch Skipper

Uddannelsesleder, Ledelse og Organisation

20 25 36 28

Vejledning om ansøgning

Anne Katrine Meldgaard Philipsen

Studiesekretær for Kompetence- og organisationsudvikling

63 18 41 17

Adgangskrav

Uddannelse og erhvervserfaring

For at tage et diplommodul skal du opfylde to krav.

1: Have en uddannelse svarende til mindst en kort eller- mellemlang relevant videregående uddannelse.

2: Have to års relevant erhvervserfaring - efter gennemført adgangsgivende uddannelse.

Opfylder du ikke adgangskravene?

Hvis du ikke opfylder adgangskravene, kan du søge ind på baggrund af dine erfaringer.

Her skal du søge om en realkompetence-vurdering, hvor du får vurderet dine reelle kompetencer i forhold til en bestemt uddannelse.

Dine reelle kompetencer består af færdigheder fra arbejdsliv, skolegang, kurser og fritidsliv.

Realkompetencvurdering

Studieforberedende kursus

God studieteknik er både en investering i din tid og dit udbytte af uddannelsen.

  • Studieteknik
  • Projektskrivning
  • Eksamensformer og -træning
Studieforberedende kursus

Eksamenstræning

Har du oplevet, at din nervøsitet har taget over ved en eksamen, og at klappen er gået ned?

Følg tre gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem eksamen.

 

Eksamenstræning