Servicedesign

Diplommodul

Det lærer du
Du lærer at arbejde strategisk med servicedesign som metode til at udvikle og forbedre offentlige og private serviceydelser.

 

Gennem praksisnære eksempler får du indsigt i, hvordan brugerbehov, data og tværfagligt samarbejde kan omsættes til konkrete løsninger.

 

Brugercentreret udvikling
Du lærer at kortlægge behov og omsætte dem til relevante services.

 

Procesdesign og facilitering
Du får redskaber til at planlægge og lede udviklingsforløb.


Visualisering og prototyping
Du arbejder med metoder til at teste og justere servicekoncepter.

Der er desværre ikke nogen startdatoer på dette hold i øjeblikket. Skriv dig op og få besked, når du kan tilmelde dig et hold.

Der er desværre ikke nogen startdatoer på dette hold i øjeblikket. Skriv dig op og få besked, når du kan tilmelde dig næste hold.

Udbytte

Du styrker dine evner til at

• Omsætte viden og behov til konkrete løsninger.

• Anvende servicedesign i udviklingsprojekter.

• Facilitere processer med fokus på brugerinddragelse.

• Analysere og forstå komplekse serviceforløb.

• Arbejde kreativt og struktureret med idéudvikling.

• Dokumentere og formidle dine løsninger professionelt.

Arbejdspladsen får en medarbejder, der kan

• Forbedre opgavevaretagelsen med fokus på brugerbehov og kvalitet.

• Styrke innovationen i serviceudvikling.

• Skabe mere effektive og målrettede processer.

• Bidrage til øget medarbejderinvolvering og ejerskab.

• Sikre bedre dokumentation og evaluering af serviceydelser.

• Udvikle løsninger, der skaber værdi for både borgere og organisation.

Deltagerprofil

Udviklingskonsulenter og projektledere
Du ønsker at arbejde strategisk med servicedesign og skabe bedre løsninger.

Fagprofessionelle med ansvar for serviceydelser
Du vil gerne styrke dine kompetencer i design og udvikling af services.

Modulet er også for dig
…der arbejder med innovation, procesforbedring eller brugerinddragelse i praksis.

Tilskud

Få hele eller dele af din efteruddannelse betalt. Der er forskellige støttemuligheder - afhængig af, hvor du er ansat.

Test om du kan få tilskud

Book vejledning

Henrik Pabst

Konsulent og uddannelsesrådgiver

23 81 54 65

Kontakt

Faglig vejledning

Jon Bloch Skipper

Uddannelsesleder, Ledelse og Organisation

20 25 36 28

Vejledning om ansøgning

Anne Katrine Meldgaard Philipsen

Studiesekretær for Kompetence- og organisationsudvikling

63 18 41 17

Adgangskrav

Uddannelse og erhvervserfaring

For at tage et diplommodul skal du opfylde to krav.

1: Have en uddannelse svarende til mindst en kort eller- mellemlang relevant videregående uddannelse.

2: Have to års relevant erhvervserfaring - efter gennemført adgangsgivende uddannelse.

Opfylder du ikke adgangskravene?

Hvis du ikke opfylder adgangskravene, kan du søge ind på baggrund af dine erfaringer.

Her skal du søge om en realkompetence-vurdering, hvor du får vurderet dine reelle kompetencer i forhold til en bestemt uddannelse.

Dine reelle kompetencer består af færdigheder fra arbejdsliv, skolegang, kurser og fritidsliv.

Realkompetencvurdering

Studieforberedende kursus

God studieteknik er både en investering i din tid og dit udbytte af uddannelsen.

  • Studieteknik
  • Projektskrivning
  • Eksamensformer og -træning
Studieforberedende kursus

Eksamenstræning

Har du oplevet, at din nervøsitet har taget over ved en eksamen, og at klappen er gået ned?

Følg tre gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem eksamen.

 

Eksamenstræning