Salgs- og kundeforståelse

Akademimodul

Få indsigt i, hvordan du med tillidsskabende kommunikation og stram tidsprioritering bedre forstår dine kunder og øger dit salg.

Tilmeld modul

Beskrivelse

Modulet Salgs- og kundeforståelse giver dig indblik i salgsstrategier og forskellig kundeadfærd. Du får forståelse for forskellige kundetyper og argumentationsteknikker, der hjælper dine salgsresultater godt på vej. Ingen kunder, ingen forretning. Så enkelt er det. Men det er ikke altid enkelt at afkode de mange forskellige kundetyper og at tilpasse din adfærd efter dem.

Du lærer at håndtere forskellig kundeadfærd og de mange kundetyper, du kommer i berøring med via dit job. Du får kendskab til argumentationsteknikker og salgsstrategier, der kan give dine salgsresultater et boost.

Du lærer at anvende webbaserede værktøjer i forbindelse med salg af produkter og serviceydelser.

Du kan tage modulet som et enkeltstående modul eller som en del af din samlede videreuddannelse. Modulet er valgfrit på AU i VVS-installation.

Fagligt indhold

I løbet af uddannelsen lærer du at aflæse din kunde gennem viden om personlig udvikling, profilanalyse og personlige egenskaber samt de forskellige adfærdsmodeller og kundemotiver, og du får indsigt i, hvordan du skaber tillid gennem både verbal og nonverbal kommunikation.

Modulet stiller skarpt på nøglebegreber som planlægning af markedsanalyser med henblik på at optimere en markedsførings- og salgsindsats. Du lærer at formidle din markedsføringsindsats overfor udvalgte kundesegmenter.

Du lærer at anvende webbaserede værktøjer i forbindelse med salg af produkter og serviceydelser.

Ann-Margrethe Frydenlund Jensen
Ann-Margrethe Frydenlund Jensen Studieadministrativ medarbejder
Hans Kjær Jørgensen
Hans Kjær Jørgensen Konsulent

Dette modul er en del af

Tilmeld modul

Der er desværre ikke nogen startdatoer på dette hold i øjeblikket. Skriv dig op og få besked, når du kan tilmelde dig næste hold.

Forløb