AKT og inklusion modul 3 - Vejlederfunktioner og læreprocesser

Kursus

Vil du lære mere om reflekterende processer og læringsstrukturer, der understøtter en god AKT- vejledningspraksis i forhold til kolleger/teams, forældre og andre relevante samarbejdspartnere?

Tilmeld kursus

Målgruppe

Lærere og pædagoger, der skal arbejde med AKT- og inklusionsvejledning i skoler og institutioner med fokus på at udvikle inkluderende læringsmiljøer.
Det forudsættes at deltagerne har gennemført AKT- og inklusionsmodul 1 og 2 eller tilsvarende.


Formål

  • At give deltagerne mulighed for refleksion over og træning i kollegiale AKT-vejledningsformer.
  • At introducere og afprøve anerkendte vidensdelingsprocesser.
  • At udvikle og afprøve muligheder for at etablere og udvikle inkluderende processer, der styrker AKT- og inklusionssamsarbejdet med kolleger på skoler og institutioner.


Indhold

Der sættes fokus på reflekterende processer og læringsstrukturer med henblik på at udvikle en effektiv AKT- vejledningspraksis på egen arbejdsplads i forhold til kolleger/teams, forældre og andre relevante samarbejdspartnere omkring de inkluderende læringsmiljøer.

Der arbejdes med udgangspunkt i systemisk konstruktionistisk teori.
Action learning- processer og casearbejde inddrages i processen imellem kursusdagene. Kursisterne træner AKT- vejledning af kolleger, forældre, eller andre samarbejdspartnere ud fra egne cases.

Det forventes at kursisterne afprøver de introducerede processer i praksis imellem undervisningsgangene.

Hanne Gregersen
Hanne Gregersen Kursussekretær
Helle Littau Nielsen
Helle Littau Nielsen Studiesekretær
René Vorgod Kristensen
René Vorgod Kristensen Konsulent
Tilmeld kursus

Der er desværre ikke nogen startdatoer på dette hold i øjeblikket. Skriv dig op og få besked, når du kan tilmelde dig næste hold.

Forløb