Didaktik og undervisningsmetode
Akademimodul
Det lærer du
Vil du skabe undervisning, der både motiverer og gør en forskel? På dette modul får du konkrete redskaber til at planlægge, gennemføre og evaluere undervisning, der engagerer og udvikler dine deltagere, uanset om du underviser unge eller voksne.
Undervisningsplanlægning
Du lærer at designe undervisningsforløb med tydelige mål, meningsfuld progression og plads til refleksion.
Læringsmiljø og motivation
Du får værktøjer til at skabe inkluderende og motiverende læringsrum, hvor forskellige elevtyper trives og deltager aktivt.
Evaluering og refleksion
Du lærer at bruge evalueringsformer, der understøtter læring og udvikling.
Teoretisk forankring
Du lærer at skabe sammenhæng mellem teori og praksis med relevante metoder og didaktiske modeller.
Der er desværre ikke nogen startdatoer på dette hold i øjeblikket. Skriv dig op og få besked, når du kan tilmelde dig næste hold.
Udbytte
Du styrker dine evner til at
• Udvikle undervisning, der tager højde for deltagernes behov og læringsstile.
• Reflektere over din praksis og justere undervisningen med sikker hånd.
• Skabe variation og deltagelse, der gør undervisningen levende og relevant.
• Træffe didaktiske valg, der styrker både læring og relationer.
• Tilpasse metoder til forskellige kontekster.
Arbejdspladsen får en medarbejder, der kan
• Dokumentere og evaluere undervisning med afsæt i praksis.
• Bidrage aktivt til faglig udvikling og kollegial sparring.
• Undervise med blik for både individ og fællesskab.
• Udvikle praksis, som styrker deltagernes læringsudbyttet og kvaliteten.
• Indgå i udviklingsprojekter, med fokus på kvalitet og praksisnær undervisning.
Deltagerprofil
Lærere og pædagoger
Du arbejder med undervisning og formidling både i det offentlige og det private, og du drømmer om at videregive din faglighed i ungdoms- og voksen undervisning.
Konsulenter og projektledere
Du har ansvar for læringsforløb og vil kvalificere dine metoder og tilgange.
Modulet er også for dig
… der arbejder med undervisning i bred forstand, fx i organisationer, foreninger eller vejledningsmiljøer og vil skabe mere målrettet og motiverende læring.
Tilskud
Få hele eller dele af din efteruddannelse betalt. Der er forskellige støttemuligheder - afhængig af, hvor du er ansat.
Book vejledning
Kontakt
Faglig vejledning
Vejledning om ansøgning
Pia Bælum Christensen, Konsulent og vejleder
Arbejder bl.a. med inklusion og pædagogisk psykologi
20 45 24 56 Studievejl.EVU.paed.soc.sund@ucl.dk Se LinkedIn-profilAdgangskrav
Uddannelse og erhvervserfaring
For at tage et akademimodul skal du opfylde to krav.
1: Have en uddannelse svarende til mindst en relevant erhvervsuddannelse eller en gymnasial uddannelse.
2: Have to års relevant erhvervserfaring - efter gennemført adgangsgivende uddannelse eller opnået sideløbende med den adgangsgivende uddannelse, fx en relevant erhvervsuddannelse.
Opfylder du ikke adgangskravene
Hvis du ikke opfylder adgangskravene, kan du søge ind på baggrund af dine erfaringer.
Her skal du søge om en realkompetence-vurdering, hvor du får vurderet dine reelle kompetencer i forhold til en bestemt uddannelse.
Dine reelle kompetencer består af færdigheder fra arbejdsliv, skolegang, kurser og fritidsliv.
RealkompetencevurderingStudieforberedende kursus
God studieteknik er både en investering i din tid og dit udbytte af uddannelsen.
- Studietekning
- Projektskrivning
- Eksamensformer og -træning
Eksamenstræning
Har du oplevet, at din nervøsitet har taget over ved en eksamen, og at klappen er gået ned?
Følg tre gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem eksamen.
Eksamenstræning