Læring og deltager-forudsætninger
Akademimodul
Det lærer du
Vil du skabe undervisning, der tager udgangspunkt i den enkelte deltager, og som virkelig gør en forskel?
På dette modul får du indsigt i, hvordan psykologiske, sociale og kulturelle faktorer påvirker læring for voksne, og hvordan du kan tilpasse din undervisning, så den rammer rigtigt.
Læring i praksis
Du lærer at koble læringsteori med konkrete undervisningssituationer og skabe undervisning, der giver mening for deltagerne.
Motivation og deltagelse
Du får redskaber til at skabe inkluderende læringsmiljøer, der fremmer engagement og aktiv deltagelse også hos dem, der har svære forudsætninger.
Evaluering og udvikling
Du lærer at bruge refleksion og feedback som en integreret del af undervisningen og som drivkraft for læring.
Undervisningsdifferentiering
Du lærer at tilpasse indhold og metoder til forskellige deltagerprofiler, så alle får mulighed for at lære og udvikle sig.
Der er desværre ikke nogen startdatoer på dette hold i øjeblikket. Skriv dig op og få besked, når du kan tilmelde dig næste hold.
Udbytte
Du styrker dine evner til at
• Tilrettelægge undervisning, der tager højde for deltagernes forudsætninger og livssituation.
• Skabe inkluderende undervisning, der fremmer deltagelse og trivsel.
• Reflektere over din praksis og justere undervisningen med afsæt i teori og erfaring.
• Anvende læringsteori aktivt i planlægning og evaluering.
• Tilpasse metoder til forskellige deltagers læringsstile og behov.
Arbejdspladsen får en medarbejder, der kan
• Udvikle undervisning med afsæt i viden om læreprocesser og deltagerforudsætninger.
• Skabe læringsmiljøer, der styrker både trivsel og faglig udvikling.
• Dokumentere og evaluere undervisning med afsæt i praksis.
• Undervise med blik for både individ og fællesskab.
• Indgå i udviklingsprojekter med fokus på kvalitet og inkluderende læreprocesser
Deltagerprofil
Lærere og undervisere
Du arbejder med læring og vil styrke din forståelse af deltagerforudsætninger.
Konsulenter og vejledere
Du har ansvar for læringsforløb og vil kvalificere dine metoder og tilgange i mødet med forskellige unge og voksne.
Modulet er også for dig
… der arbejder med læring i bred forstand, f.eks. AMU, FGU, foreninger eller vejledningsmiljøer og vil skabe endnu bedre forudsætning for unge og voksnes læring.
Tilskud
Få hele eller dele af din efteruddannelse betalt. Der er forskellige støttemuligheder - afhængig af, hvor du er ansat.
Book vejledning
Kontakt
Faglig vejledning
Vejledning om ansøgning
Pia Bælum Christensen, Konsulent og vejleder
Arbejder bl.a. med inklusion og pædagogisk psykologi
20 45 24 56 Studievejl.EVU.paed.soc.sund@ucl.dk Se LinkedIn-profilAdgangskrav
Uddannelse og erhvervserfaring
For at tage et akademimodul skal du opfylde to krav.
1: Have en uddannelse svarende til mindst en relevant erhvervsuddannelse eller en gymnasial uddannelse.
2: Have to års relevant erhvervserfaring - efter gennemført adgangsgivende uddannelse eller opnået sideløbende med den adgangsgivende uddannelse, fx en relevant erhvervsuddannelse.
Opfylder du ikke adgangskravene
Hvis du ikke opfylder adgangskravene, kan du søge ind på baggrund af dine erfaringer.
Her skal du søge om en realkompetence-vurdering, hvor du får vurderet dine reelle kompetencer i forhold til en bestemt uddannelse.
Dine reelle kompetencer består af færdigheder fra arbejdsliv, skolegang, kurser og fritidsliv.
RealkompetencevurderingStudieforberedende kursus
God studieteknik er både en investering i din tid og dit udbytte af uddannelsen.
- Studietekning
- Projektskrivning
- Eksamensformer og -træning
Eksamenstræning
Har du oplevet, at din nervøsitet har taget over ved en eksamen, og at klappen er gået ned?
Følg tre gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem eksamen.
Eksamenstræning