Underviserrollen
Akademimodul
Det lærer du
På dette modul får du indsigt i, hvordan du balancerer faglig formidling, relationsarbejde og didaktiske valg, så du kan styrke både undervisningen og deltagernes muligheder for læring.
Professionel identitet
Du lærer at afklare og udvikle din rolle som underviser, så du står stærkt i din faglige og pædagogiske position.
Kommunikation og relationer
Du lærer at skabe kontakt og tillid i undervisningssituationer og tilpasse din undervisning til deltagernes læringsforudsætninger.
Didaktisk reflektion
Du lærer at træffe valg, der styrker læring og deltagelse, og som tager højde for undervisningens formål og kontekst.
Undervisningsledelse
Du lærer at planlægge og gennemføre undervisningsforløb med tydelig rammesætning, struktur og nærvær.
Der er desværre ikke nogen startdatoer på dette hold i øjeblikket. Skriv dig op og få besked, når du kan tilmelde dig næste hold.
Udbytte
Du styrker dine evner til at
• Skabe undervisning, der motiverer og engagerer deltagere.
• Reflektere over egen praksis og justere undervisningen løbende.
• Undervise med fokus på både faglighed og relationer.
• Tilpasse metoder til forskellige deltagers læringsstile og behov.
• Udvikle undervisning med afsæt i undervisningens formål og kontekst.
Arbejdspladsen får en medarbejder, der kan
• Undervise med tydelighed og pædagogisk bevidsthed.
• Bidrage til faglig udvikling og kollegial sparring.
• Dokumentere og evaluere undervisning med afsæt i praksis.
• Skabe læringsmiljøer, der styrker trivsel og faglig udvikling.
• Indgå i udviklingsprojekter med fokus på kvalitet i undervisningen.
Deltagerprofil
Undervisere og faglærere
Du underviser unge eller voksne og vil gerne arbejde mere bevidst med din underviserposition.
Konsulenter og vejledere
Du har ansvar for læringsforløb og vejledning, og ønsker at udvikle din rolle som underviser og facilitator af læreprocesser.
Modulet er også for dig
… der underviser og formidler i uformelle læringsmiljøer, fx organisationer, foreninger eller online fællesskaber og vil stå stærkere i rollen som underviser og facilitator.
Tilskud
Få hele eller dele af din efteruddannelse betalt. Der er forskellige støttemuligheder - afhængig af, hvor du er ansat.
Book vejledning
Kontakt
Faglig vejledning
Vejledning om ansøgning
Pia Bælum Christensen, Konsulent og vejleder
Arbejder bl.a. med inklusion og pædagogisk psykologi
20 45 24 56 Studievejl.EVU.paed.soc.sund@ucl.dk Se LinkedIn-profilAdgangskrav
Uddannelse og erhvervserfaring
For at tage et akademimodul skal du opfylde to krav.
1: Have en uddannelse svarende til mindst en relevant erhvervsuddannelse eller en gymnasial uddannelse.
2: Have to års relevant erhvervserfaring - efter gennemført adgangsgivende uddannelse eller opnået sideløbende med den adgangsgivende uddannelse, fx en relevant erhvervsuddannelse.
Opfylder du ikke adgangskravene
Hvis du ikke opfylder adgangskravene, kan du søge ind på baggrund af dine erfaringer.
Her skal du søge om en realkompetence-vurdering, hvor du får vurderet dine reelle kompetencer i forhold til en bestemt uddannelse.
Dine reelle kompetencer består af færdigheder fra arbejdsliv, skolegang, kurser og fritidsliv.
RealkompetencevurderingStudieforberedende kursus
God studieteknik er både en investering i din tid og dit udbytte af uddannelsen.
- Studietekning
- Projektskrivning
- Eksamensformer og -træning
Eksamenstræning
Har du oplevet, at din nervøsitet har taget over ved en eksamen, og at klappen er gået ned?
Følg tre gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem eksamen.
Eksamenstræning