Pædagogik og kommunikation for vejledere i præhospital praksis
Akademimodul
Det lærer du
Du får viden og redskaber til at styrke læring og faglig udvikling i præhospital praksis.
Du lærer at vejlede studerende og kolleger i komplekse situationer og skabe refleksion, motivation og læring i en hverdag præget af akutte beslutninger og højt tempo.
Vejlederrollen i praksis
Du lærer at facilitere læringsprocesser og støtte faglig udvikling i præhospitale kontekster med fokus på både faglighed og menneskelige relationer.
Læringsmiljø og motivation
Du får indsigt i voksnes læreprocesser og lærer at skabe motiverende læringsmiljøer, hvor både studerende og kolleger trives og udvikler sig.
Kommunikation og formidling
Du lærer at anvende kommunikative strategier, der styrker vejledningsrelationen og skaber klarhed og tryghed i samarbejdet.
Pædagogiske refleksionsmodeller
Du bliver i stand til at anvende refleksionsmodeller, der understøtter faglig udvikling og giver mening i en travl og kompleks praksis.
Transport, forplejning og overnatning i forbindelse med studieturene samt litteratur til modulet er egenbetaling. ECTS-belagt undervisning pålægges ikke moms.
Udbytte
Du styrker dine evner til at
• Skabe refleksion og læring i vejledningssituationer
• Vejlede studerende og kolleger i præhospitale kontekster
• Kommunikere klart og understøtte faglig udvikling
• Tilrettelægge læringsforløb med pædagogisk og praksisnært fokus
• Reflektere over og udvikle din egen vejlederrolle
Din arbejdsplads får en medarbejder, der
• Understøtter læring og udvikling i præhospital praksis
• Varetager vejledning med faglig tyngde og pædagogisk indsigt
• Skaber motiverende læringsmiljøer i komplekse situationer
• Udvikler kommunikative og pædagogiske indsatser i hverdagen
• Skaber sammenhæng mellem teori og praksis
Deltagerprofil
Ambulancebehandlere, paramedicinere og lignende faggrupper
Modulet er særligt udviklet til dig, der har eller skal have en vejledende rolle i præhospital praksis, og som ønsker at styrke dine kompetencer i vejledning, refleksion og læring. Du har minimum 2 års erfaring og ønsker at løfte både din egen og andres faglighed.
Tilskud
Få hele eller dele af din efteruddannelse betalt. Der er forskellige støttemuligheder - afhængig af, hvor du er ansat.
Book vejledning
Kontakt
Faglig vejledning
Janni Guldbrandsen, konsulent
Arbejder bl.a. med udvikling og undervisning inden for den sundhedsfaglige diplomuddannelse
21 54 70 62 jagu@ucl.dk Se LinkedIn-profilVejledning om ansøgning
Adgangskrav
Uddannelse og erhvervserfaring
For at tage et akademimodul skal du opfylde to krav.
1: Have en uddannelse svarende til mindst en relevant erhvervsuddannelse eller en gymnasial uddannelse.
2: Have to års relevant erhvervserfaring - efter gennemført adgangsgivende uddannelse eller opnået sideløbende med den adgangsgivende uddannelse, fx en relevant erhvervsuddannelse.
Opfylder du ikke adgangskravene
Hvis du ikke opfylder adgangskravene, kan du søge ind på baggrund af dine erfaringer.
Her skal du søge om en realkompetence-vurdering, hvor du får vurderet dine reelle kompetencer i forhold til en bestemt uddannelse.
Dine reelle kompetencer består af færdigheder fra arbejdsliv, skolegang, kurser og fritidsliv.
RealkompetencevurderingStudieforberedende kursus
God studieteknik er både en investering i din tid og dit udbytte af uddannelsen.
- Studietekning
- Projektskrivning
- Eksamensformer og -træning
Eksamenstræning
Har du oplevet, at din nervøsitet har taget over ved en eksamen, og at klappen er gået ned?
Følg tre gode råd til, hvordan du bedst kommer igennem eksamen.
Eksamenstræning