Diplommodul
Viden om relevante didaktiske problemstillinger og teknologier, såsom CAS og regneark, udvikler din brug af teknologi i folkeskolens matematikundervisning – vil du gøre din undervisning mere levende og digital?
Tilmeld modulDu får viden om grundlaget for inddragelse af teknologier i matematikundervisningen, samt viden om den aktuelle debat om teknologianvendelsen i faget, fx computing og 21-skills.
Kritisk analyse og vurdering giver dig mulighed for at forstå og formidle muligheder og begrænsninger ved digitale læremidler på alle niveauer i folkeskolens matematikundervisning i forhold til indhold og arbejdsformer i matematikundervisningen.
Du lærer om:
Efter Teknologi og digitale læremidler i matematikfaget kan du:
Du lærer at anvende teknologi i undervisningen, men modulet er som udgangspunkt ikke et teknikkursus med fokus på at lære at beherske programmer. Der vil dog være mulighed for at arbejde med den tekniske side.
Modulet hører under den Pædagogiske diplomuddannelse og kan tages som en del af den fulde diplomuddannelse eller som et enkeltfag. Teknologi og digitale læremidler i matematikfaget er et retningsspecifikt modul under uddannelsesretningen Matematikvejleder.
Modulet henvender sig til matematikundervisere og –vejledere, som gerne vil forbedre deres kendskab til teknologiens muligheder og begrænsninger.