Didaktik og undervisningsmetode målrettet kommende e-sport trænere

Akademimodul

Vil du videreudvikle dine forudsætninger for at kunne planlægge og gennemføre undervisningsforløb, hvor du træffer valg om mål, indhold, undervisnings- og organiseringsformer? Med Didaktik og undervisningsmetode kan du varetage forskellige funktioner i undervisningsforløb

Tilmeld

Kompetencemål for Didaktik og undervisningsmetode

På modulet arbejder du bl.a. med

  • Didaktiske teorier og metoder
  • Pædagogik
  • Tilrettelæggelse af undervisning
  • Kommunikationsformer
  • Udvikling af undervisningspraksis

Målgruppe for Didaktik og undervisningsmetode

Modulet henvender sig til dig der arbejder med undervisning indenfor ungdoms- og/eller voksenområdet

Struktur på Didaktik og undervisningsmetode

Didaktik og undervisningsmetode et er obligatorisk modul under Akademiuddannelse i Ungdoms- og voksenundervisning.

ECTS

Modulet omfatter 10 ECTS-point.

Esport – sport for de kommende generationer

Esport kommer til at være for de næste generationer, hvad sport var for de forrige. Gaming er allerede dybt indlejret i vores ungdomskultur. Og er på mange måder medvirkende til at hjælpe børn og unge til at forme deres identitet og skabe nye fællesskaber.

For at vi fortsat kan understøtte den positive udvikling kræver det dygtige trænere og fagfolk, som kan undervise, støtte og vejlede børn og unge på deres rejse. Både foreninger, skoler, klubber og institutioner mangler aktuelt trænere og fagfolk til at kvalificere arbejdet. Og det er der god grund til.

Interessen for esport og gaming har aldrig været større og alt tyder på, at det er kommet for at blive – og faktisk viser undersøgelser, at "når lærere bruger digitale og analoge spil i undervisning, bliver børnene mere motiverede og trives bedre" (Forskerzonen/Videnskab.dk). Det fremmer positiv adfærd og eleverne føler sig mere inkluderet, viser forskningen.

Ligeledes peger erfaringer og forskning på, at gaming og esport generelt – ikke kun i forhold til børn og unge – har indbygget motiverende forhold, der direkte er rettet mod udvikling af kompetencer i forhold til projektstyring, kompetencer til koordinering, kommunikation og samarbejde samt konkrete it-kompetencer.


UCL, Nyledige.dk og E-sport Danmark, vil med dette samarbejde tilbyde uddannelse som E-sport træner på baggrund af moduler fra pædagogisk akademiuddannelse.

Steffen Skovdal, konsulent Arbejder bl.a. med udvikling af diplom- og akademiuddannelser på det pædagogiske område
Susanne Hansen Sekretær

Dette modul er en del af

Download

Uddannelsens studieordning
Tilmeld

Forløb