Stress i organisationen - Forebyggelse og håndtering

Akademimodul

Hvordan forebygger og håndterer du stress i din virksomhed?
Sæt fokus på, hvordan du nedbringer stressfremkaldnede faktorer og skab en mere balanceret virksomhed. 

Tilmeld modul

Fagligt indhold 

På modulet får du ny viden og nye redskaber, så du på en konstruktiv måde kan bidrage til at minimere stressbelastningen hos dine medarbejdere, kolleger og i din virksomhed.

Indhold: 

  • Grundlæggende forståelse for, at forebyggelse og håndtering handler om mennesker
  • Forebyggelse med fokus på psykisk arbejdsmiljø, jobkrav, klare mål, relation og fremtidsperspektiver
  • Håndtering, herunder mestringsstrategier og stress-samtalen

Udbytte

Efter modulet er du bedre til at identificere stressfremkaldende forhold og symptomer i din virksomhed, og du kan igangsætte forløb til forebyggelse og håndtering af stress. 

Niveau

I forlængelse af kurset vil du opnå autorisation til at arbejde med stress, så du er klar til at yde dit bidrag til opnåelse af selvindsigt og forebyggelse af stress i den del af organisationen, hvor du har dit virke.

Modulet kan tages som en del af den fulde akademiuddannelse i ledelse eller som et enkeltfag. Stress i organisationen er et valgfrit modul på uddannelsen.

Målgruppe

Akademimodulet er til dig, der er leder eller HR-medarbejder, som arbejder eller vil arbejde med stresshåndtering og -forebyggelse i din virksomhed.

Eiler Skovbjerg, studiekoordinator Vejleder i ledelse og HR inden for akademiuddannelse og realkompetencevurdering (RKV)
Susanne Hansen Sekretær

Dette modul er en del af

Download

Uddannelsens studieordning
Tilmeld modul

Forløb