De frie skoler i en global verden
Styrk dine interkulturelle kompetencer og mellemfolkelig forståelse, så du bliver klædt på til at varetage internationalt arbejde i skolen.
Lær mere om de frie skolers organisering!
Fagligt indhold
For at varetage rollen som vejleder i skolens organisering af- og tilgang til det internationale, skal du have kendskab til konkrete uddannelsesprogrammer, online samarbejde, støttemuligheder mv.
Du får viden om:
- skolens organisering af- og tilgang til internationalt arbejde
- formidling og vidensdeling af erfaringer
- organisering af rejser og undervisning med fokus på elevernes interkulturelle kompetencer og mellemfolkelige forståelser
- igangsætning, vedligehold og udvikling af interkulturelle læreprocesser i organisationen.
Udbytte
Du får viden om forskellige nationale og internationale opfattelser af læring og læringsmetoder, så du kan formidle et bredt kultursyn til både elever, kollegaer og samarbejdspartnere.
Efter De frie skoler i en global verden kan du:
- lede eleverne i nødvendig refleksion i mødet med det fremmede, som også er mødet med sig selv, både i udlandet og i Danmark
- observere, identificere, analysere, sammenligne og reflektere over kulturelle udtryk og indtryk
- formidle og videndele erfaringer med, hvordan interkulturelle læreprocesser igangsættes, vedligeholdes og udvikles i en skoleorganisation.
Niveau
Modulet hører under den Pædagogiske diplomuddannelse og kan tages som en del af den fulde diplomuddannelse eller som et enkeltfag. De frie skoler i en global verden er et retningsspecifikt modul under uddannelsesretningen Frie skolers grundlag og pædagogiske udvikling.
Målgruppe
Modulet er for lærere og pædagogisk personale på efterskoler, højskoler og i andre frie skoler.
Lyder det som noget for dig?
Du kan læse meget mere om vores kommende forløb, tidspunkter for holdopstart, sted, eksamen, pris og tilmeldingsfrist her.
Datoer og tilmeld
Der er desværre ikke nogen startdatoer på dette hold i øjeblikket. Skriv dig op og få besked, når du kan tilmelde dig næste hold.