Salg og markedsføring

Akademiuddannelse

Arbejder du som key account manager, marketingsassistent, marketingskoordinater, selvstændig konsulent eller noget helt femte inden for salg og markedsføring? Så er du kommet til det helt rette sted.

På akademiuddannelsen i Salg og markedsføring får du et større overblik og en styrket faglig profil inden for salg og markedsføring.

Du udfordres med ny viden, som du kan overføre 1:1 i dit arbejde, samt teori om det, du beskæftiger dig med til daglig, som eksempelvis forretningsudvikling og marketingsplanlægning.

To retninger

 

Akademiuddannelsen i Salg og markedsføring har to overordnede retninger:

1. Salg

2. Digital markedsføring

Salg

Med studieretningen Salg får du kendskab til psykologiske værktøjer du kan bruge til at skabe resultater sammen med dine kunder. Du lærer at forstå og skabe tillid til dine kunder, så du kan snakke samme sprog, som dem du vil sælge til. Du arbejder med at udfordre dine kunder og vise dem, hvilken værdi dit produkt eller din service skaber for dem. Derudover arbejder du med dine egne konkrete udfordringer, så kan du møde ekstra forberedt til dine kundemøder.

Fag:

  • Vil du gerne blive endnu bedre til at lukke aftaler, skal du vælge faget Salg og salgspsykologi.
  • Ønsker du større overblik over hele virksomhedens arbejde med salg, kan du tage faget Strategisk salg og Key Account Management. Her arbejder du stadig med dit salg, og du får redskaber til at brede dit salg ud i forskellige sammenhænge både med dine kunder (eksternt) og i din afdeling (internt).
  • Vil du arbejde med Salgsledelse, har du mulighed for at dykke ned i ledelsesteorierne med fokus på at lede en salgsafdeling. 

Digital markedsføring

Vil du have overblikket over de digitale redskaber, du kan bruges i markedsføringen i dag? Så skal du tage studieretningen Digital markedsføring. Her lærer du at forstå begreber, modeller og værktøjer inden for digital markedsføring, så du kan blive dit firmas go-to-medarbejder, når produkter og servicer skal markedsføres online.

Fag:

Ønsker du at komme mere i dybden med konkrete problemstillinger, kan du tage fagene Sociale medier og indhold, SEO (søgemaskineoptimering) eller E-mail marketing.

  • Med faget Sociale medier og indhold lærer du om tidens respektive trends og tendenser inden for sociale medier, herunder strategier for indholdsproduktion og influencermarketing.
  • Du kan også tage faget E-mailmarkedsføring, hvor du lærer om grundlæggende begreber, metoder og værktøjer inden for e-mailmarkedsføring, herunder opbygning af e-mailbase, strategier for e-mailmarkedsføring og kundeloyalitet.
  • Ønsker du at komme endnu mere i dybden med udvikling og opsætning af din hjemmeside, skal du vælge faget SEO (søgemaskineoptimering), hvor du lærer at designe hjemmesider gennem data og analyser.

Merkonom-bevis

Få et merkonom-bevis, når du har gennemført fag svarende til 40 ECTS-point inden for de merkantile akademiuddannelser. 

Læs mere om vores udbud af fag og moduler her.

Moduler og opbygning

30 ECTS Obligatoriske moduler
20 ECTS Valgfrie moduler
10 ECTS Afgangsprojekt

Adgangskrav

For at tage et akademimoduel skal du opfylde to krav.

  1. En uddannelse svarende til mindst en relevant erhvervsuddannelse eller en gymnasial uddannelse.
  2. To års relevant erhvervserfaring - efter gennemført adgangsgivende uddannelse eller opnået sideløbende med den adgangsgivende uddannelse, fx en relevant erhvervsuddannelse.

Opfylder du ikke adgangskravene

Hvis du ikke opfylder adgangskravene, kan du søge ind på baggrund af dine erfaringer.

Her skal du søge om en realkompetencevurdering, hvor du får vurderet dine reelle kompetencer i forhold til en bestemt uddannelse.

Dine reelle kompetencer består af færdigheder fra arbejdsliv, skolegang, kurser og fritidsliv.

Realkompetencevurdering

Ansøgning

Du tilmelder dig elektronisk på det enkelte modul. Husk at vedlægge dokumentation for din uddannelse og din praksiserfaring.

50.000 - 80.000 kr., afhængig af hvilke moduler du vælger.
Du betaler hvert modul for sig.

Der er gode muligheder for at få hele eller dele af en efteruddannelse betalt.

Tilskud til efteruddannelse

Book en gratis vejledningssamtale med vores vejleder