Forsknings- og udviklingsprojekter, skoleområdet
Overblik over aktuelle forsknings- og udviklingsprojekter på skoleområdet
Almen didaktik i skole og læreruddannelse
TEACOP - Teacher Core Practises for Engaging Learning for All
COPRA - Core Practises i naturfag
Becoming Teacher og Learning to Notice Quality
Digital kompetenceløft
Teknologiforståelse på læreruddannelser
Bæredygtighed
Grøn omstilling i grundskolen
Børn og unges demokratiske, digitale og kulturelle dannelse
Konspirationsteorier, trivsel og digital dannelse
Historie, kulturarv og samfundsfag
Faglige udviklingsskoler - samfundsfag
Læreplaner og curriculum i samfundsfag
Folkeskolens prøve i historie, samfundsfag og kristendomskundskab
Contested Histories - Monument(al) Challenges MONCHAL
Brug af smartphone i historieundervisningen
Support European Educational Development of Skills for Culture
Exam Literacy
Inklusion
Læremidler
Negative Online Behaviors and Experiences (NOBE)
Læsekultur
National indsats for børn og unges læseglæde
Mad i skolen
Naturfag og STEM
COPRA - Core Practises i Naturfag
Aktualisering af naturfagsundervisningen gennem didaktisk rekonstruktion
Øvrige forskningsprojekter under Naturfagsakademiet (NAFA)
Klimaundervisning i GastroLabCollege
ØKO - uddannelse for en bæredygtig fremtid
Praktisk-musiske fag
Idrætsskoler
Pædagogisk-psykologiske test og målinger
Self-efficacy for skole-hjem-samarbejde
Self-efficacy for specifikke lærerpraksisser, muligheder for læring i praktik og frafald
Muligheder for læring i praktik
Praksis self-efficacy i professionsuddannelse
Validering af skalaer til brug i professionsuddannelser
Self-efficacy and admission
Sprogfag
Sustainable language education - Reconfiguring the system through complexity-oriented action research
Teknologiforståelse og -didaktik
Ledelse af digitalisering - fagprofessionernes rolle
Kunstig intelligens og maskinlæring i lærerfaglig teknologiforståelse
COTEK: Co-design af teknologiforståelse på læreruddannelsen